شیراز- آیین اختتامیه بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس، به میزبانی شیراز و به صورت نیمه مجازی برگزار شد.

کنگره شعر دفاع مقدس در شیراز به کار خود پایان داد

به گزارش قدس آنلاین؛ سردار بهمن کارگر، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، چهارشنبه ۲۰ اسفند در آیین اختتامیه بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس که به میزبانی شیراز به شکل نیمه مجازی برگزار شد، گفت: با توجه به منویات مقام معظم رهبری، دفاع مقدس دلیل عزت و آزادی امروز ما است. نباید اجازه دهیم دفاع مقدس فراموش و یا تحریف شود. دشمنان نظام به دنبال بدنام کردن دفاع مقدس هستند و ما باید با ایجاد قوام در دفاع مقدس، مانع این کار شویم.

وی افزود: هنر بهترین راه برای این کار است. یک علیات را می‌توان در قالب یک فیلم سینمایی به نمایش درآورد؛ همچنین سریال‌ها و کتاب‌ها نیز بسیار حائز اهمیت هستند. ولی شعر از همه اینان ماندگارتر است. کلام شاعران بزرگ ایران بیش از هزار سال است که در خاطر مردم مانده است. باید دفاع مقدس را در غالب اشعار حماسی نقل کنیم.

گفتنی است در بیست و دومین کنگره شعر دفاع مقدس، ۸۳۷۰ اثر در بخش‌های مختلف جشنواره شامل، بخش عمومی، کودک و نوجوان، مقاومت و بیداری اسلامی، مدافعان سلامت و بخش ویژه شهید سلیمانی شرکت کردند، که نسبت به کنگره پیشین رشد پنج درصدی داشته است. در نهایت ۳۱۰ پس از داوری استانی به دبیرخانه مرکزی ارسال شدند و ۱۲ اثر از میان آنان برگزیده شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.