با تصویب هیات وزیران، دهستان "هزار مسجد" شهرستان مرزی کلات در استان خراسان رضوی به بخش ارتقا یافت.

دهستان هزار مسجد کلات در خراسان رضوی به بخش ارتقا یافت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: پس از سالها پیگیری برای افزایش کیفیت خدمات رسانی به مردم شهرستان کلات،  در جلسه روز چهارشنبه هیات دولت دهستان هزار مسجد این شهرستان به بخش ارتقا یافت.

فرماندار کلات نیز  گفت: یکی از مطالبات جدی مردم در طول ۱۷ سال گذشته ارتقای دهستان هزار مسجد کلات بوده است که با پیگیری مردم، همراهی کارشناسان حوزه تقسیمات کشوری استانداری خراسان رضوی و وزارت کشور و پیگیری نمایندگان مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی هیات وزیران با ارتقای این دهستان موافقت نمود.

مهدی ناصری افزود: با افزوده شدن هزارمسجد به بخشهای مرکزی و زاوین تعداد بخشهای این شهرستان به سه بخش افزایش یافت.

وی ادامه داد: از آنجایی که قبلا روستای "حسن آباد لائین نو" مرکز دهستان ۱۲ هزار نفری هزار مسجد بود اکنون این روستا مطابق قانون به شهر ارتقا می یابد.

فرماندار کلات در خصوص نحوه برگزاری انتخابات شوراها در بخش جدید هزار مسجد نیز گفت: هنوز ابلاغ رسمی در این زمینه از سوی وزارت کشور به فرمانداری کلات نرسیده است لذا تصمیم گیری برای موارد اینچنینی پس از ابلاغ رسمی وزارت کشور انجام خواهد شد.

مرکز شهرستان ۳۸ هزار نفری کلات در ۱۵۵ کیلومتری شمال شرق مشهد قرار دارد و از سمت شمال و شرق هم مرز با کشور ترکمنستان است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.