دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با بیان اینکه جهانی شدن معکوس مبتنی بر قدرت حکمت رضوی است، گفت: حکمت رضوی مبدأ و منشا جهانی حکمت الهی بوده که از ظرفیت شبکه ای عاشقان امام رضا(ع) برخوردار است.

حکمت رضوی مبدأ و منشا جهانی حکمت الهی است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین دکتر سید سعیدرضا عاملی در آیین اختتامیه اولین همایش ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» که همزمان با عید سعید مبعث با حضور شماری از اندیشمندان دینی در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهارکرد: نظام جمهوری اسلامی ایران وارد یک جهانی شدن معکوس بر پایه حکمت رضوی شده که در مقابل نظام سلطه و قدرت استکباری جهان به صورت معکوس حرکت می‌کند؛ لذا بر این اساس طبیعی است که ۱۱۰ شبکه ماهواره ای بر علیه نظام حرکت کند و حتی تصویر سردار شهید ما، شهید سلیمانی را در فضای مجازی فیلتر کنند.

وی با تبیین شرایط فضای مجازی با دنیای واقعی، جهان فعلی را دنیایی توصیف کرد که در روایات اسلامی در آن تعبیر به دنیای آخرالزمان شده است.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با تاکید بر این که جهان امروز نیازمند بازگشت به حقیقت ناب است، اضافه کرد: شرایط جهان کنونی به گونه ای است که هر روز نیاز به اسلام ناب محمدی بیشتر احساس می شود.

وی از عصر حاضر به دوره ارتباط گرایی یاد کرد و ادامه داد: فناوری های نوین موجب تحول در عناصر بنیادین مرتبط و دو فضایی شدن مسیر زندگی یا دو فضایی شدن فرهنگ شده و ما در شرایطی زندگی می کنیم که ظهور فناوری های نو چرخه زندگی انسان را تغییر داده است.

عاملی با بیان این که همین موضوع امروز فناوری های جدید را فراهم کرده است که از طریق فضای مجازی پیام به همه عالم می‌رسد، متذکرشد: زمانی که رهبر معظم انقلاب عنوان می‌کنند که وارد دوره تمدنی جدید شده ایم یعنی قابلیت هایی که باعث نظام مند شدن زندگی و آسایش مردم می‌شود، یک تمدن جدید است.

امام رضا(ع)، امام گفتگوی عقلانی و حکمت محور

وی با بیان اینکه عالم آل محمد، حضرت امام رضا(ع) با همه ادیان حرف و سخن داشتند، گفت: برخی از مورخان امام رضا(ع) را امام گفتگوی عقلانی و حکمت محور معرفی کرده اند که با استفاده از استقلال عقلانی همه عقول را به تعجب وامی داشتند.

عضو شورای عالی فضای مجازی با بیان اینکه حکمت‌رضوی، حکمت احترام و گفتگو با دیگران است، تصریح کرد: جهان امروز یک غبطه دل دارد و آن هم دوری از فرهنگی غنی رضوی است که اگر به درستی بیان و عمل شود، جذب های بزرگی را فراهم می آورد.

دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) مطابق با رسالت ها و رویکردهای علمی خود مبتنی بر اولویت گذاری نسبت به موضوعات مرتبط با ترویج و تبیین معارف اهل بیت (ع) به ویژه اشاعه معارف عالم آل محمد(ص) و تبیین ارتباط مسائل علمی و اجرایی جامعه با معارف ایشان و ارائه راهبردهای علمی- دینی به آن، کنفرانس ملی «امام رضا (ع) و علوم روز» و هفت پیش نشست تخصصی را با حضور نخبگان و پژوهشگران حوزوی- دانشگاهی و مدیران و متولیان اجرایی کرده است.

آیین اختتامیه کنفرانس ملی «امام رضا(ع) و علوم روز» با حضوری چهره هایی همچون حجت الاسلام و المسلمین احمد مروی، تولیت آستان قدس رضوی، حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن مهدوی مهر، رئیس سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی و حجت الاسلام سعید داودی عضو هیات علمی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و نماینده آیت الله العظمی مکارم شیرازی به همت دانشگاه بین المللی امام رضا(ع) در جوار حرم مطهر رضوی برگزار شد.

همچنین حضرت آیت‌الله‌العظمی مکارم شیرازی، مرجع عالی‌قدر جهان تشیع در پیامی به کنفرانس ملی امام رضا(ع) و علوم روز بر لزوم توجه بیشتر جامعه امروز به آموزه های اهل بیت(ع) تاکید کرد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.