عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به اقدامات آستان قدس رضوی در حوزه خدمات اجتماعی بویژه رسیدگی به محرومان و کمک به حادثه دیدگان ناشی از سیل و زلزله عنوان کرد: این نهاد مقدس همواره کمک به محرومان و مردم حاشیه شهر را در دستور کار خود دارد و در این خصوص با حضور خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) در مناطق محروم باعث افزایش روحیه معنوی مردم شده است.

آستان قدس رضوی در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی درخشان عمل کرده است

به گزارش قدس آنلاین، محمدحسین صفار هرندی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  با بیان که آستان قدس رضوی در زمینه اشتغالزایی، مسکن و کمک‌رسانی به سیل زدگان و زلزله زدگان اقدامات شاخصی را ارائه کرده است، ابراز کرد: این نهاد مقدس همواره کمک به محرومان و مردم حاشیه شهر را در دستور کار خود دارد و در این خصوص با حضور خادمان بارگاه نورانی ثامن الحجج(ع) در مناطق محروم شاهد افزایش روحیه معنوی مردم هستیم.
وی ادامه داد: حضور خادمان حرم مطهر رضوی همراه با هدایای متبرک معنوی در نقاط مختلف ایران، بویژه در بیمارستان‌ها، شور و حال ویژه ای را دل مردم ایجاد می کند که می‌تواند به لحاظ روحی و معنوی برای بیماران تسکین دهنده باشد.
وی در ادامه به عملکرد آستان قدس رضوی در خصوص کرونا و رعایت پروتکل‌های بهداشتی اشاره کرد و گفت: با اقدامات آستان قدس در دوره کرونا عملا مدیریت در بحران معنا پیدا کرده و جوهره خود را می یابد، از همین رو یکی از اماکنی که در این خصوص توانسته خوش بدرخشد آستان قدس رضوی است.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: رعایت دستورالعمل‌های مراقبتی و ایمنی بخش می‌تواند از سرایت گسترده ویروس خطرناک کرونا جلوگیری کند، در این زمینه آستان قدس رضوی اقداماتی اندیشید تا با حفظ تمام اصول ایمنی، زائر بتواند در این بارگاه نورانی حضور یابد و خود را به نزدیکترین درگاه مقرب نزدیک کند؛ این طراحی بسیار سنجیده و حساب شده بود که بحمدالله رضایت مردم را نیز به دنبال داشته است.
صفار هرندی تصریح کرد: عملکرد آستان قدس رضوی از این حیث که به خواست عاطفی و قلبی مردم اهمیت داده بسیار قابل توجه است. تولیت آستان قدس رضوی با دغدغه‌مندی این مسئله را دنبال ‌کردند تا با حفظ موازین بهداشتی درب های حرم را به روی عاشقان باز کنند و این مهم تجربه بسیار موفقی بود.
وی با بیان اینکه مردم متدین و عاشق ائمه اطهار(ع) مودب ترین قشر مردم هستند، گفت: همواره اماکنی که تجمعات بسیار بالایی دارند، با صحنه‌های مخاطره آمیزی مواجه می‌شوند، اما هیچ گاه دیده نشده در اماکن مقدسی همچون حرم مطهر رضوی این مخاطره بوجود آید و این نشان از تربیت و ادبی است که زائران در این بارگاه نورانی از خود نشان داده‌اند.
صفار هرندی اضافه کرد: آستان قدس رضوی و مردم دلداده و عاشق در آزمون کرونا موفق و سربلند بیرون آمدند.

انتهای پیام/

منبع: آستان نیوز

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.