نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با تاکید بر اینکه "برای پایان دادن به جنگ سوریه نیازمند دیپلماسی بین المللی هستیم" خواستار از سرگیری فوری مذاکرات صلح سوریه با حضور ایران و ترکیه شد.

تاکید سازمان ملل بر لزوم از سرگیری مذاکرات صلح سوریه با حضور ایران

قدس آنلاین: به گزارش آسوشیتدپرس، گیر پدرسن، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که دیپلماسی بین المللی برای پایان دادن به جنگ ۱۰ ساله سوریه یک ضرورت است و ایجاد یک فرمت جدید برای گردهم آوردن کشورهای مهم با نفوذ در درگیری های این کشور، از جمله ایالات متحده، روسیه، ایران، ترکیه، کشورهای عربی و اتحادیه اروپا حائز اهمیت است.

وی با بیان اینکه "روسیه، ایران، ترکیه و ایالات متحده در سوریه درگیر هستند" خاطر نشان کرد: این کشورها باید در یک تلاش بین المللی جدید حضور داشته باشند و علاوه بر آن، کشورهای عربی، اتحادیه اروپا و هر پنج عضو دائم شورای امنیت می بایست (در این تلاش ها) مشارکت داشته باشند.

پدرسن همچنین با تاکید بر لزوم آغاز مجدد گفت وگوهای صلح سوریه یادآور شد که در این گفت‌وگوها باید کشورهای دارای حق وتو در شورای امنیت و نیز ایران، ترکیه، کشورهای عربی و اتحادیه اروپا حضور داشته باشند.

وی تصریح کرد که زمان از سرگیری این گفت وگوها فرا رسیده است.

بنابر این گزارش، مذاکرات صلح میان دولت بشار اسد و نیروهای مخالف او که از سوی سازمان ملل برنامه‌ریزی شده، تا کنون بدون نتیجه بوده است.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.