عضو ارشد شورای عالی سیاسی جنبش انصارالله یمن گفت که حل سیاسی بحران یمن قبل از توقف درگیری‌ها و لغو محاصره این کشور از سوی ائتلاف متجاوز سعودی، امکانپذیر نیست.

انصارالله: حل سیاسی بحران یمن قبل از توقف حملات امکانپذیر نیست

قدس آنلاین: «محمد علی الحوثی» عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن در صفحه توئیتر خود نوشت که برای حل سیاسی بحران یمن ابتدا باید حملات دشمن متوقف و محاصره لغو شود و اشغالگران از خاک یمن خارج شوند.

وی در ادامه از وجود سندی متضمن بندهایی برای کاهش تنش در مارب خبر داد و گفت: این سند ۹ بندی درباره مأرب که چند وقت پیش ارائه شده بود، مورد قبول واقع نشد، چراکه طرف مقابل تمایلی به برقراری صلح یمن ندارد و فقط حرف می‌زند و هیچ راه‌حل عملی را قبول ندارند نه این سند و نه راه‌حل فراگیر را.

الحوثی روز دوشنبه نیز در صفحه توییتر خود در واکنش به اظهارات «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا درباره افزایش تلاش‌های دیپلماتیک آمریکا برای پایان دادن به جنگ یمن نوشته بود که «ما منتظر اقدام عملی بلینکن هستیم».

به اعتقاد وی، سخنان بلینکن درباره توقف دخالت خارجی در یمن مثبت است، ولی یمنی ها منتظر اقدام عملی واشنگتن در مورد خروج نیروهای آمریکایی و مشاوران آنها از جنگ یمن هستند.

عضو ارشد شورای عالی سیاسی یمن تاکید کرده بود که ما منتظر ابلاغ دستور لغو محاصره یمن به نیروی دریایی آمریکا هستیم.

اخیرا سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده گفته که آنتونی بلینکن وزیر خارجه این کشور طی دیداری که اخیرا با «مارتین گریفیث» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن داشته، مدعی شده که واشنگتن می‌خواهد همراه سازمان ملل متحد و دیگران به تلاش‌های دیپلماتیک برای پایان دادن به جنگ یمن شدت ببخشد.

ند پرایس در توضیح این دیدار ادعا کرد که بلینکن تاکید کرده که ایالات متحده از یمن متحد، با ثبات و آزاد از نفوذ خارجی حمایت می‌کند و این جنگ راه‌حل نظامی ندارد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.