رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: با مثبت اعلام شدن نتیجه آزمایش سه بیمار دیگر مشکوک مبتلا به سویه انگلیسی ویروس کرونا شمار مبتلایان به کرونای جهش‌یافته در سبزوار به چهار نفر رسید.

شمار مبتلایان به کرونای انگلیسی در سبزوار به چهار نفر رسید

به گزارش قدس آنلاین، دکتر علیرضا مسلم افزود: این بیماران مبتلا به ویروس جهش یافته افرادی جوان با میانگین سنی ۳۰ تا ۴۰ سال هستند که هم‌اینک تحت مراقبت قرار گرفته‌اند.

وی اضافه کرد: همچنین اعضای خانواده و افراد در ارتباط با این بیماران در قرنطینه به سر می‌برند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: راههای پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونا و گونه جهش ‌یافته انگلیسی آن، استفاده از ماسک طبی صورت، رعایت فاصله فیزیکی در اجتماع، شست ‌و شوی مکرر دستها، ماندن در خانه، پرهیز از رفت و آمدهای غیرضروری و حضور نیافتن در اجتماعات  است.

مسلم افزود: با توجه به نزدیک شدن سال نو و تعطیلات پیش رو، از شهروندان تقاضا می‌شود نه تنها از رفت و آمد غیرضروری در سطح شهر و تجمع در فروشگاه‌ها و مراکز خرید به شدت پرهیز کنند بلکه هر برنامه‌ای را برای سفر لغو کنند.

وی ادامه داد: هرگونه بی‌توجهی، سهل‌انگاری و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی زمینه‌ساز موج جدید شیوع ویروس کروناست.

مرکز آموزشی، درمانی واسعی در شهر سبزوار به طور ویژه برای پذیرش بیماران مشکوک به ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در نظر گرفته شده است.

۳۷ مرکز بهداشتی درمانی، ۱۹۴ خانه بهداشت و ۶ بیمارستان زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به جمعیت نیم میلیون نفری شهرستانهای سبزوار، جوین، داورزن، جغتای، خوشاب و ششتمد در غرب خراسان رضوی خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کنند.

سبزوار در فاصله ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد واقع است.

بنا بر آخرین اعلام سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با فوت ۹۷ تن از هموطنان مبتلا به بیماری کووید۱۹ در شبانه روز گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در ایران به ۶۱ هزار و ۴۲۷ تن رسیده است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.