مدیرعامل ایرانسل گفت: آماده هر گونه همکاری با آستان قدس رضوی در زمینه ایجاد و تقویت زیرساخت های لازم برای پخش تصاویر حرم مطهر رضوی به صورت زنده در فضای مجازی و شبکه لنز ایرانسل بویژه چهارشنبه های امام رضایی هستیم.

 تعامل  با آستان قدس رضوی برای رونق بخشی چهارشنبه های امام رضایی در فضای مجازی

به گزارش قدس آنلاین، هفتمین سایت 5G  ایرانسل، همزمان با اعیاد شعبانیه با حضور مدیرعامل ایرانسل،معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی ، رئیس شورای اسلامی استان و سایر  مقامات و مدیران استانی و محلی  در  صحن مسجد الزهرا دانشگاه فردوسی مشهد افتتاح شد.

مدیر عامل ایرانسل با بیان اینکه بسیار مسرت بخش است که در سالروز میلاد امام حسین(ع)  خدمت جدیدی را به زائران و مجاوران امام رضا(ع) ارائه خواهیم کرد، افزود: متعاقب با سایر کشورها،  تحقیقات نسل ۶ را نیز شروع کرده ایم که در این زمینه از ظرفیت  دانشگاه هایی نظیر فردوسی مشهد نیز  استفاده لازم را خواهیم برد.

بیژن عباسی آرند  ادامه داد:ایرانسل به عنوان اولین اپراتور ارایه دهنده خدمات جدید و تجربه راه اندازی نسل سوم و  چهارم  در کشور  و خدماتی که در این بستر ارایه کرد تصمیم گرفت در نسل ۵ نیز پیشرو باشد.

وی با بیان اینکه نسل ۵ به عنوان تقویت کننده زیر ساخت های کسب و کار دیجیتال در دنیا تعریف می شود، افزود: راه اندازی نسل ۵ و تقویت سرویس های ارتباطی و اطلاعاتی ،  زیرساخت های زیادی را برای تحقق شهر هوشمند و دولت الکترونیک ایجاد خواهد کرد.

عباسی افزود: ورود نسل ۵ به کشور خیلی فاصله جدی با کشورهای پیشرفته ندارد به طوری که مرداد ماه سال جاری اولین سایت این نسل را در کشور  راه اندازی و امروز نیز هفتمین  سایت را در مشهد  راه اندازی می کنیم  و  همان طور که در کشور های اروپایی  از نسل ۵  برای تجاری سازی استفاده می شود در ایران هم این موضوع تاکید و تمرکز بر تجاری سازی با استفاده از نسل ۵در حال انجام است و امیدواریم طی دو سال آینده این سطح از برقراری ارتباط  در کشور توسعه پیدا کند تا مردم از خدمات و امکانات ان بهره مند شوند.

*نگاه متفاوت به مشهد

وی با بیان اینکه در استان خراسان رضوی فضای تعامل و همکاری خوبی برای تقویت زیرساخت های ارتباطی و رشد تکنولوژی وجود دارد، افزود: نگاه ایرانسل  به شبکه ارتباطی مشهد و خراسان رضوی  به دلیل زائر پذیر بودن متفاوت از سایر استان ها   است زیرا مشهد بعد از تهران پر ترافیک ترین شبکه ارتباطی  در کشور  را در اختیار دارد از این رو نیاز است زیرساخت های ارتباطی آن تقویت شود.

*ظرفیت های پارک علم و فناوری خراسان

عباسی افزود: امروز با حضور در پارک علم و فناوری استان با برخی شرکت ها جلسه داشتیم و امیدواریم بتوانیم از  پتانسیل های زیاد و منحصر به فردی که در این استان بویژه  در زمینه استارتاپ ها و شرکت های  دانش بنیان وجود دارد در حوزه های مختلف استفاده کنیم .

وی با بیان اینکه نمایندگان خراسان رضوی در مجلس شورای اسلامی  فعالیت چشم گیری در حوزه تقویت فعالیت های فضای مجازی و تقویت زیرساخت های آی سی تی و شبکه ملی اطلاعات دارند، افزود:  فضای همکاری و همدلی خوبی در مشهد و خراسان رضوی فراهم است و امیدواریم بتوانیم خدماتی خوبی را به مردم این استان ارائه کنیم و افتتاح این سایت  در دانشگاه فردوسی مشهد منشا همکاری های جدی با دانشگاه باشد .

*چهارشنبه های امام رضایی

وی در پاسخ به سوال قدس آنلاین درباره تقویت چهارشنبه های امام رضایی با محوریت زیارت از راه دور و پخش در فضای مجازی نیز گفت: آماده هر گونه همکاری با استان قدس رضوی در زمینه ایجاد و تقویت زیرساخت های لازم برای پخش تصاویر حرم مطهر رضوی به صورت زنده در فضای مجازی و شبکه لنز ایرانسل هستیم، از طرفی این آستان در حال حاضر در این زمینه فعالیت های خوب و قابل تقدیری را برای برخورداری زائران از زیارت راه دور  با محوریت فضای مجازی انجام داده است .

*فرهنگ تکنولوژی و مسئولیت اجتماعی

رئیس شورای اسلامی خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: واقعیت این است که علم به سرعت در حال پیشرفت است و فناوری باید متناسب با این رشد علمی به جامعه عرصه شود.

شهناز رمارم با بیان اینکه  از ایرانسل برای ایجاد این امکان در شهر مشهد و تقویت  زیرساخت های پیشرفته تشکر می کنم، افزود: اما همزمان با رشد تکنولوژی و تقویت زیرساخت های ارتباطی باید فرهنگ استفاده از تکنولوژی نیز در جامعه نهادینه شود، به عبارتی رشد تکنولوژی به تدریج باعث حذف نیروی انسانی از چرخه فعالیت خواهد شد و این ممکن است باعث ایجاد دغدغه  بیکاری و نگرانی آنها از تامین معیشت شود  از این رو ذهن و فکر افراد را باید به سمت مشاغلی که تاکید بر فناوری دارند متمرکز کرد. از طرفی باید فضای ایده پردازی و تحقق آنها  را برای جوانان نخبه کشور فراهم کنیم تا  مهاجرت انها به کشورهای دیگر برای اجرای ایده ها و برنامه های خلاقانیشان کاهش پیدا کند.

وی با بابیان اینکه ایرانسل در کنار رشد فناوری باید به فکر تقویت مسئولیت اجتماعی نیز باشد، افزود: ما در شورای اسلامی مشهد و خراسان رضوی  به فکر افزایش زیرساخت های فناوری و شهر هوشمند هستیم اما شهر  هوشمند،  شهروند هوشمند نیز می خواهد شهروندی که  دغدغه معاش ناشی از بیکاری به دلیل رشد تکنولوژی را نیز نداشته باشد. از طرفی نظام اموزشی ما نیز باید چگونگی استفاده از ظرفیت های عظیمی که در زمینه رشد تکنولوژی و اشتغالزایی از این مسیر وجود دارد آموزش های لازم را به دانش آموزان و دانشجویان ارائه کند.

*عدالت تکنولوژی و فناوری

رمارم تصریح کرد: تقویت زیرساخت ها و راه اندازی  مواردی نظیر سایت 5G در شهر مقدس مشهد جای تقدیر دارد اما درحوزه فناوری و تکنولوژی از امر عدالت نیز نباید غفلت کنیم زیرا راه اندازی این نسل از تکنولوژی در شهر مشهد در حالی امروز انجام می شود که در برخی نقاط استان هنوز مردم دسترسی به نسل ۳ را نیز ندارند که لازم است ایرانسل در این باره توجه جدی داشته باشد.  

*۹۵سایت جدید

معاون اقتصادی استانداری خراسان رضوی نیز در این مراسم گفت: کرونا در یک سال گذشته درس های زیادی را به جامعه  ارائه کرد که یکی از آنها این بود که مشاغل اقتصادی که بسترفعالیت همزمان  در اینترنت را فراهم کرده بودند کمترین زیان را در شرایط کرونایی متحمل شدند .

مرتضی اشرفی افزود: ایرانسل با سرمایه گذاری بالغ بر ۲۸۰ میلیارد تومان ، ۹۵ سایت جدید را  طی ۲سال اخیر در استان  و در جهت خدمات بهتر به شهروندان و زائران راه اندازی کرده است که این موضوع جای  تقدیر دارد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.