معاون خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پایانه خواجه ربیع به منظور کاهش ترافیک برای گردشگران و مردم محله به بهره برداری رسید.

پایانه اتوبوسرانی خواجه‌ربیع در مشهد به بهره برداری رسید

به گزارش قدس آنلاین، خلیل‌الله کاظمی معاون خدمات شهری شهرداری مشهد در آیین بهره‌برداری از پایانه اتوبوسرانی خواجه‌ربیع در جمع خبرنگاران گفت: مطالبه شهروندان برای کاهش ترافیک موجب انجام عملیات ساخت  پایانه خواجه ربیع شد که این طرح در شش ماه به اتمام رسید.
او افزود: با توجه به اینکه قبلا ۱۷ خط با ۱۲۰ دستگاه اتوبوس حاشیه آرامگاه خواجه ربیع در مجاورت منازل مسکونی توقف داشتند، علاوه بر ایجاد ترافیک سنگین، ایجاد آلودگی صوتی باعث شد تا به بهره‌برداری از این پایانه جدید بپردازیم تا مشکلات مردم رفع شود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد ادامه داد: برای ساخت این پایانه زمینی واقع در پارکینگ مقابل باغ دوم آرامگاه خواجه ربیع با هماهنگی از آستان قدس رضوی تحویل گرفته شد.
کاظمی بیان کرد: این پایانه در زمین به مساحت هزار مترمربع و با هزینه ۲۵ میلیارد ریال احداث شده است.
او تصریح کرد: با بهره برداری از این پایانه، مشکل ترافیکی و حمل و نقل شهروندان حل می‌شود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد همچنین با اشاره به نزدیکی سال نو، تاکید کرد: به دلیل محدودیت‌های کرونایی و کاهش حجم ورود زائر در تعطیلات، خطوط ۱ و ۲ قطار شهری به همان صورت فعال خواهند بود و خطوط اتوبوسرانی با افزایش ۵۰۰ دستگاه اتوبوس به خدمت به شهروندان می‌پردازند.
کاظمی در پایان از تجهیز ۳۳۰۰ جای پارک موقت در محل حرم مطهر رضوی برای رفاه حال شهروندان و زائران خبر داد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.