با توجه به محدودیت‌های کرونایی و عدم توفیق حضور زائران غیرایرانی در حرم مطهر امام رضا(ع)، امسال ویژه برنامه‌های ایام نوروز با رنگ و بوی دیگری پیش‌بینی شده است.

تدارک ویژه برای میزبانی از زائران غیرایرانی در فضای مجازی / برپایی جشن تکلیف بین‌المللی «شکوفه‌های بهشتی» ویژه دختران غیر ایرانی

به گزارش قدس آنلاین، تا پیش از شیوع بیماری کرونا، همه ساله در روزهای آغازین سال جدید زائران و گردشگران بسیاری از کشورهای مختلف به مشهد مقدس می‌آمدند و از ویژه برنامه‌هایی که در حرم مطهر رضوی برای آنان در نظر گرفته شده بود بهره‌مند می‌شدند اما با شیوع ویروس کووید ۱۹ امکان حضور این زائران نیز دشوار شد.
در این شرایط خاص، تقویت برنامه‌های فرهنگی و تبلیغی نوروزی آستان قدس رضوی در فضای مجازی در دستور کار مدیریت زائران غیر ایرانی آستان قدس رضوی قرار گرفت و با توجه به محدودیت‌های کرونایی و عدم توفیق حضور زائران غیرایرانی در حرم مطهر امام رضا(ع)، امسال ویژه برنامه‌های ایام نوروز با رنگ و بوی دیگری پیش‌بینی شده است.
با توجه به اینکه غالب این زائران، عرب زبانان کشورهای حوزه خلیج فارس هستند، ویژه برنامه تحویل سال ۱۴۰۰ برای این زائران به عنوان شاخص ترین برنامه‌ها به صورت حضوری و غیر حضوری و از طریق فضای مجازی پیش بینی شده است.
در لحظات معنوی تحویل سال جمعی از خدام عرب زبان بارگاه منور رضوی، دعای «یا مقلب القلوب و الابصار» را به نیت «حول حالنا الی احسن الحال» زمزمه می‌کنند.
همچنین همزمان با تحویل سال، رواق دارالرحمه حرم مطهر رضوی با گل‌آرایی ویژه و سفره هفت سین به همراه توضیح و تفسیر فلسفه آن، به استقبال از نوروز می‌رود.
وبینار «صله ارحام» با موضوع نوروز و صلح جهانی شنبه ۳۰ اسفندماه با سخنرانی واعظانی از کشورهای سوریه، بحرین، عراق و لبنان و همچنین وبیناری به مناسبت میلاد با سعادت حضرت علی اکبر(ع) با سخنرانی شیخ محمد طلیس از کشور لبنان و شیخ حسن هلال الواتی از کشور عمان ۴ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ تدارک دیده شده است.
همچنین جشن تکلیف بین‌المللی «شکوفه‌های بهشتی» ویژه دختران غیر ایرانی، با حضور بانوانی از جامعه‌المصطفی و دوخت و تهیه چادر به تعداد ۱۱۰ قواره و تامین سجاده از برنامه‌های اجرایی این جشن تکلیف است که به تازه مکلفان غیر ایرانی اهدا می‌شود. این ویژه برنامه ۷ فروردین ماه سال ۱۴۰۰، ساعت ۹:۳۰ در رواق حضرت زهرا(س) برگزار می‌شود.

منبع:آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.