مازندران– باوجوداینکه طبق اعلام رسمی دانشگاه علوم پزشکی مازندران سرعت انتشار ویروس کرونای انگلیسی در استان مازندران افزایش‌یافته و آمار افراد درگیر با این ویروس به ۱۳ نفر رسیده اما حجم ترافیک خودروها و مسافران نوروزی هم چنان رو به ازدیاد است.

جاده‌های مازندران شلوغ‌تر شد؛ اسکان در پارک‌ها و شبستان‌ها ممنوع

قدس آنلاین-گروه استان‌ها: بررسی‌های صورت گرفته از سامانه ثبت تردد خودروها در مازندران نشان می‌دهد که طی سه هفته اخیر روند ورود و تردد خودروها به استان افزایشی بوده است.

رئیس پلیس‌راه مازندران تغییر رنگ‌بندی شهرستان‌های مازندران را یکی از عوامل افزایش تردد ورودی به استان دانست و در همین حال رئیس پلیس‌راه مازندران از افزایش تردد خودروها در جاده‌های مواصلاتی این استان خبر داد و گفت: طبق آمار از ابتدای امسال تا پایان بهمن‌ماه یعنی در ۱۱ ماهه تردد ۴۶۹ میلیون و ۴۰۴ هزار دستگاه خودرو در استان به ثبت رسیده است که حدود ۲۰ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل کاهش دارد ، اما از ابتدای اسفندماه امسال شاهد افزایش تردد و ورود به استان هستیم.

سرهنگ علیرضا قدمی در این رابطه بیان کرد: این در حالی است که بر اساس هشدار دانشگاه علوم پزشکی خطر ویروس کرونا انگلیسی تهدید جدی علیه مردم این خطه است.  و لذا توصیه می‌شود هم‌وطنان از سفر به این استان خودداری کنند.

اسکان در پارک‌ها و اماکن غیررسمی ممنوع

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران نیز بابیان اینکه در ایام عید تمامی اشکال غیررسمی سفر و اقامت در استان مازندران ممنوع است و باید همه در چارچوب قواعد تعیین‌شده ستاد ملی و استانی مقابله با ویروس کرونا سفر کنند اظهار کرد: اقامت فقط در اماکن و تأسیسات دارای کد رسمی میراث فرهنگی مجاز است و با اقامتگاه‌های غیررسمی همچون ویلاهای استیجاری برخورد جدی خواهد شد.

سیف اله فرزانه بر مسافرت ایمن در ایام نوروز تأکید و اعلام کرد: سفر به مازندران و اقامت در اماکن غیررسمی و چادر خوابی ممنوع است و مسافران برای چنین شکلی از مسافرت وارد مازندران نشوند.

وی اظهار داشت: در ایام نوروز تمامی پارک‌ها، تکایا، مساجد، شبستان‌ها و دیگر اماکن غیررسمی برای اقامت مسافران بسته است و فقط مسافران در حد بازدید می‌توانند وارد این اماکن شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران تأکید کرد فرزانه خطر ویروس کرونا را یک تهدید جدی برای سلامت جامعه دانست و افزود : تا به امروز مازندران و صنعت گردشگری آن بیشترین خسارت را از شیوع این ویروس و محدودیت‌های کرونایی متحمل شده است و دیگر تحمل خسارت بیشتر را ندارد درنتیجه درخواست ما از هم‌وطنان این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از خسارت بیشتر به مازندران و اقتصاد آن جلوگیری کنند.

نوروز بارانی و سرد

سازمان هواشناسی مازندران نیز از نوروزی بارانی خبر داد و اعلام کرد: پیش‌بینی هفت‌روزه هواشناسی مازندران به استناد به تجزیه‌وتحلیل آخرین نقشه‌های پیـش‌یابی هواشناسـی نشان می‌دهد که شرایط جوی استان تا پایان روز دوشنبه هفته آینده  بارانی و سرد می‌شود و شهروندان نخستین روز سال جدید را با کاهش محسوس دما و بارانی جشن می‌گیرند.

هواشناسی مازندران پیش‌بینی کرد که هوای استان تا اواسط هفته جاری در مقایسه با روز جاری در مناطق جلگه‌ای تا ۱۰ درجه سانتی گراد و در مناطق کوهستانی نیز تا ۱۸ درجه کاهش می‌یابد.

این داده‌های آماری همچنین نشان می‌دهد که دمای هوای مازندران در مناطق کوهستانی تا اواسط هفته آینده تا ۱۹ درجه سردتر می‌شود که بیشترین میزان کاهش دما مربوط به بخش کجور در شهرستان نوشهر است.

بر اساس این گزارش دمای هوای مازندران در نخستین روز عید در روز شنبه و یکشنبه هفته آینده نیمه‌ابری است که از شب تمام ابری می‌شود و به‌تدریج با بارش پراکنده باران و وزش باد همراه خواهد شد.

این سازمان شرایط جوی مازندران در روز دوشنبه هفته آینده را ابری همراه با بارش پراکنده باران و به‌تدریج با کاهش ناپایداری و ابر پیش‌بینی کرد و افزود که با خروج سامانه سرد بارشی، هوای مازندران در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه صاف تا نیمه‌ابری با افزایش دما و در دامنه و ارتفاعات با وزش باد گرم همراه است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.