کارشناس مسوول بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: به منظور اجرای طرح ویژه نظارتی بر بازار استان در ایام پایانی سال و نوروز، ۲۵۰ بازرس در مشهد و دیگر شهرستان‌ها فعالیت خود را آغاز کرده و ۲۰۰ ناظر افتخاری نیز آنان را همراهی می‌کنند.

۴۵۰ بازرس بازار نوروزی خراسان رضوی را زیر نظر دارند

به گزارش قدس آنلاین،بخشعلی بیاتی اظهار داشت: این طرح نظارتی به سبب شرایط ویژه بازار از نیمه بهمن ماه با مشارکت اتاق اصناف و سایر دستگاه های نظارتی استان در قالب استقرار پایگاه های ثابت و سیار، انجام گشتهای بازرسی، تشکیل پرونده های تخلف، رسیدگی به تخلفات و شکایات آغاز شده است که تا ۲۰ فروردین ماه ادامه دارد.

وی ادامه داد: در این ایام نظارت ویژه بازرسان بر عرضه کالاهای پرمصرف نوروزی مانند شیرینی و شکلات، آجیل و خشکبار، کیف و کفش، لباس، خدمات دفاتر مسافرتی، پایانه ها، فرودگاه ها، راه آهن، مراکز اقامتی، مراکز گردشگری، مجتمع های رفاهی و تفریحی و خدماتی خواهد بود.

کارشناس مسوول بازرسی و نظارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: همزمان با نوروز ۶ پایگاه ثابت بازرسی با همکاری اتاق اصناف مشهد در سطح شهر برای دریافت شکایات و رسیدگی به آنها با تمرکز بر منطقه پیرامونی حرم مطهر رضوی، پایانه، فرودگاه و راه آهن ایجاد شده است.

وی افزود: همراه با نظارت بر بازار اقلام نوروزی، نظارت ویژه بر توزیع میوه طرح تتظیم بازار نیز در سطح استان آغاز شده است که مراکز خدماتی زیر پوشش این طرح باید هر کیلوگرم پرتقال و سیب زرد را با قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و سیب قرمز را هشت هزار و ۵۰۰ تومان عرضه کنند.

بیاتی ادامه داد: بازرسان در قالب گشتهای مشترک یا انفرادی، بازدیدهایی را نیز از سطح مراکز عرضه کالا و خدمات ویژه نوروز در سال ۱۴۰۰ خواهند داشت.

کارشناس مسوول سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی به عملکرد حوزه بازرسی در قالب طرح ویژه نظارتی ایام پایانی سال از ۱۵ بهمن ماه تاکنون نیز اشاره و بیان کرد: در این مدت ۴۷ هزار و ۵۱۳ واحد صنفی در استان مورد بازدید قرار گرفتند که این بازرسی ها منجر به تشکیل سه هزار و ۵۲۶ پرونده به ارزش ۴۴۰ میلیارد ریال شده است.

وی گفت: همچنین در این مدت ۲ هزار و ۷۵۳ شکایت کتبی و شفاهی در مورد عرضه کالا و خدمات در خراسان رضوی دریافت شده که منجر به بازگشت سه میلیارد ریال به شاکیان شده است.

بیاتی افزود: در این مدت هزار و ۵۱ گشت مشترک بازرسی و ۲ هزار و ۹۰۱ مورد بازرسی در خصوص کالاهای قاچاق در استان انجام گرفته که ۷۱ مورد از پرونده های شاکیان منجر به مصالحه شده است.  

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.