وزیر علوم با با بیان اینکه میانگین کیفی آموزش مجازی در دانشگاه ها ۹۰ درصد ارزیابی شده، گفت: در مورد برگزاری حضوری کلاسها تابع ستاد ملی مقابله با کرونا هستیم اما تلاش می‌کنیم دروس عملی و فعالیت های پژوهشی تحصیلات تکمیلی در سال جدید به صورت حضوری انجام شود.

کیفیت آموزش مجازی دانشگاه‌ها بالای ۹۰ درصد بوده/ احتمالا دروس عملی و فعالیت های پژوهشی در سال جدید حضوری است

دکتر منصور غلامی در گفتگو با خبرنگار قدس آنلاین در مورد احتمال برگزاری حضوری کلاسهای دانشگاه ها در سال جدید با یادآوری اینکه ما در وزارت علوم وبخش آموزش عالی به دلیل شیوع و همه‌گیری بیماری کوود ۱۹ تابع پروتکل ها و دستورالعمل های ستاد ملی کرونا هستیم، اظهار داشت: در هفته های اخیر به لحاظ اینکه به سمت آبی شدن  بسیاری از شهرها در پایش ستاد ملی مبارزه با کرونا رفته ایم،  دانشگاه های ما تمایل دارند  در هر فرصتی و اولین زمان ممکن همه دانشجویانشان  را در داخل دانشگاه ها و کلاسها ببینند و جریان آموزش حضوری برقرار شود.

وی با تأکید بر اینکه سلامتی  دانشجویان، اعضای هیئت علمی و پرسنل دانشگاه ها ها برای ما مهم است، اضافه کرد: باید مراقبت کنیم به خاطر همین در ارائه دروس عملی و بعضی از  فعالیت های پژوهشی تحصیلات تکمیلی که تعداد دانشجویان می‌تواند کمتر  باشد و برنامه ریزی آسانتر است تلاش می‌شود کلاسها و دوره ها به صورت حضوری برگزار شود و اگر بیماری و اپیدی برچیده شد  که ما به آرزویمان می رسیم که دانشجویان در کلاسها حاضر شوند.

وزیر علوم در مورد ارزیای افت کیفی آموزش غیر حضوری در بخش آموزش عالی در دوران پاندمی کرونا و اقدامات انجام گرفته برای جبران آن نیز تصریح کرد: در آموزش مجاری به لحاظ اینکه دانشگاه های ما متعدد متفرق و ظرفیت  و توانمندی های فناوری شان متاوت بوده به لحاظ  عملکرد و ارائه هم عملکرد متفاوتی داشته‌اند.

منصور غلامی خاطرنشان کرد: اما آنچه در ارزیابی های ما بدست آمده  اینست که آموزش‌های مجازی ارئه شده قابل قبول است و در برخی جاها کیفبت بالای ۹۵ درصد بوده. میانگین ما  بالای ۹۰ درصد بوده است.

وی گفت: این حاصل تلاش اساتید ما است که به هر شکلی تلاش کردند  آموزش را با کیفیت خود  ارائه و منتقل کنند و البته متاثر از صبوری و حضور مستمر دانشجویان ما که بعضا حتی در روزهای تعطیل و ساعات غیر معمول و پحتی ساعات پایانی روز بر خلاف  رویه آموزش حضوری کلاسها برگزار شده است . لذا این زحمات و تلاشها توامان باعث شده آموزش مجازی ارائه شده قابل قبول باشد.

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • میرزا ۱۵:۲۷ - ۱۳۹۹/۱۲/۲۹
    0 0
    مایی که با این آموزش مجازی در تماسیم به چنین حرف‌های نابخردانه‌ای تلخخند میزنیم