محسن شادمان گفت: در حال حاضر قیمت تجهیزات انرژی‌های خورشیدی متاثر از ارز است و امکان سرمایه گذاری با قیمت‌های گذشته وجود ندارد.

خرید تجهیزات انرژی‌ خورشیدی متاثر از نرخ ارز است

به گزارش قدس آنلاین، محسن شادمان رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی گفت: بحث انرژی‌های نو و تجدیدپذیر می‌تواند مشکل تامین انرژی را در کشور مرتفع کند؛  تامین انرژی برق از این طریق می‌تواند کمک قابل توجهی برای نسل‌های بعدی باشد و در حفاظت از محیط زیست کشورمان موثر واقع شود.

او افزود: در حال حاضر قیمت تجهیزات انرژی‌های خورشیدی متاثر از ارز است و امکان سرمایه گذاری با قیمت‌های گذشته وجود ندارد و از طرفی قیمت خرید تضمینی برق راضی کننده نبوده است. در دیگر تولیدات قیمت را بازار تعیین می‌کند اما در این موضوع، تعیین کننده قیمت دولت است و چون تغییر نرخ نداشتیم انگیزه سرمایه گذاران از بین می‌رود و در نتیجه سرمایه گذار بخش خصوصی چندانی در این موضوع نداریم و بازگشت سرمایه در این حوزه به بیش از ۸ تا ۱۰ سال رسیده است.

رئیس کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی خراسان رضوی ادامه داد: به خاطر گردش مالی که وجود ندارد، سرمایه گذاری در این حوزه کم شده است. شرکت‌ها و افراد مختلف هم در زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی حاضر به سرمایه گذاری نیستند چون توجیه اقتصادی چندانی ندارد.

شادمان بیان کرد: از طرفی در بحث قیمت خرید تضمینی این برق هم دغدغه‌هایی وجود دارد و حتی اگر شهرداری سوبسیدهایی برای کسانی که در این زمینه فعالند درنظر بگیرد، می تواند مشوق خوبی برای سرمایه گذاری در این حوزه باشد.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.