رئیس کمیسیون اصل 90 مجلس از تشکیل کارگروه ویژه‌ای در این کمیسیون به منظور انجام اقدامات نظارتی در جهت تحقق شعار سال 1400 خبر د اد.

تشکیل کارگروه نظارتی برای تحقق شعار سال در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس

قدس آنلاین: حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به نامگذاری سال جدید به نام سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: کارگروهی در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به منظور انجام اقدامات نظراتی در جهت تحقق شعار سال تشکیل می‌شود و این کمیسیون به جد پیگیر موضوع تحقق شعار سال خواهد بود.

وی افزود: رهبر معظم انقلاب حدود ۱۰ سال است که مسائل اقتصادی و موضوع تولید را در بحث شعار سال مطرح می‌کنند اما متأسفانه از سوی دولت به ویژه در دولت یازدهم و دوازدهم این موضوع در عرصه عمل جدی گرفته نشده و در حد شعار این موضوع متوقف مانده است.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: بخش تولید نیازمند حمایت‌های جدی است و همه سرمایه‌ها از جمله در بخش خصوصی و تعاونی برای این منظور باید به کار گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: ما در مشهد تولید ظروف چینی و آرکوپال را داریم و سفارشی را از کشور هند برای تولید این ظروف گرفته بودیم که موانعی بر سر راه صادرات آن ایجاد شد.

پژمان‌فر افزود: پس از پیگیری‌هایی که از طریق سفیر ایران در هند انجام شد آنها به ما پاسخ دادند که ما کارخانه‌ای در کشورمان برای تولید این ظروف راه‌اندازی کرده‌ایم و دیگر لزومی به واردات آن نمی‌بینیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس اظهار داشت: آنها در پاسخ به پیگیری‌های ما به ما گفتند که شما بروید شکایت کنید و هر خسارتی هم که لازم باشد پرداخت می‌کنیم اما این ظروف را در کشور خودمان تولید خواهیم کرد نه اینکه از ایران وارد کنیم.

رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خاطرنشان کرد: آنها بر این نکته تأکید داشتند ما حاضریم خسارت بدهیم اما کالای مصرفی‌مان را در داخل کشور خودمان تولید کنیم.

وی افزود: صحیح آن است که ما نیز در کشورمان اینگونه از تولیدکنندگان حمایت کنیم و ببینیم که کشورهای دیگر برای حمایت از تولید داخلی‌شان حاضر هستند خسارت هم بدهند اما از تولید داخلی خودشان استفاده کنند نه تولید کشورهای دیگر.

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.