سرپرست انتقال خون خراسان رضوی از فعالیت ۱۰ پایگاه اهدای خون در این استان در ایام نوروز خبر داد و گفت: ۴ پایگاه در شهر مشهد و ۶ پایگاه در شهرستان‌های خراسان رضوی میزبان اهداکنندگان خون در ایام تعطیلات نوروز هستند.

۱۰ پایگاه اهدای خون خراسان رضوی در ایام نوروز میزبان اهداکنندگان است

به گزارش قدس آنلاین، عبدالله سبحانی با تبریک سال جدید  به مجاوران و زائران بارگاه ملکوتی حضرت رضا(ع)، در خصوص فعالیت پایگاه‌های انتقال خون خراسان رضوی در ایام نوروز اظهار کرد: پایگاه‌های اهدای خون امام رضا(ع) واقع در میدان شریعتی، ابتدای خیابان دانشگاه در نوبت صبح از ساعت ۸ تا ۱۳ و بعدازظهر ۱۴ تا ۱۹، امید در نبش خیابان شیرازی ۳ طبقه منهای یک مجتمع تجاری و اقامتی امید در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۳، پایگاه شهید سلیمانی در آزادشهر، بین استقلال ۲ و ۴ در نوبت صبح و پایگاه مهر در ابوطالب ۳۳ در روزهای ۶ تا ۱۱ فروردین‌ماه ۱۴۰۰ در نوبت ۸ تا ۱۳ آماده پذیرش داوطلبان مؤمن و ایثارگر اهدای خون است.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی با اشاره به اینکه تمامی پایگاه‌های اهدای خون در روز ۱۳ فروردین تعطیل است، ابراز کرد: پایگاه‌های اقماری در شهرستان‌های گناباد، تربت‌حیدریه، نیشابور، سبزوار، قوچان و کاشمر در روزهای غیر تعطیل در نوبت صبح برای پذیرش اهداکنندگان خون فعال است.

وی بابیان اینکه امر خون‌گیری طبق تشخیص پزشک تنها از افرادی که واجد شرایط اهدای خون باشند، انجام می‌شود، افزود: شرایط عمومی اهدای خون شامل وزن بیش از ۵۰ کیلوگرم، سن بین ۱۸ تا ۶۰ سال، رعایت فواصل اهدای خون حداقل به مدت ۸ هفته، رعایت تعداد نوبت مجاز اهدای خون در سال برای بانوان سالانه ۳ بار و برای آقایان سالانه ۴ بار، پرهیز از رفتارهای غیربهداشتی و همچنین برخورداری از سلامت عمومی جسمانی و روانی است.

سبحانی با ذکر این نکته که اهدای خون در وضعیت کرونایی خطری برای فرد اهداکننده ندارد، تأکید کرد: اهدای خون  با رعایت کامل دستورالعمل‌های بهداشتی صورت می‌پذیرد و هیچ‌گونه دغدغه و نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی تأکید کرد: داوطلبان اهدای خون در زمان مراجعه به پایگاه‌های اهدای خون کارت ملی خود را به همراه داشته باند، ضمن اینکه در زمان مراجعه داشتن ماسک الزامی است.

منبع: فارس

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.