مدیرعامل شرکت سامان بازار رضوی گفت: تا پایان سال ۱۴۰۰، بیش از ۱۰۰ فروشگاه با برند «آهو» در سراسر کشور و طور خاص در مناطق کم برخوردار راه‌اندازی می‌شود.

ایجاد ۱۰۰ فروشگاه‌ «آهو» در مناطق کم برخوردار کشور تا پایان ۱۴۰۰

به گزارش قدس آنلاین،  حسین اسلامی پور افزود: با توجه به سیاست های بالادستی مبنی بر مشارکت مردمی، عدم تصدی گری و ایجاد بسترهای اقتصادی پایدار و قابل اعتماد، از آبان ماه سال ۹۹ راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای آهو در دستور قرار گرفت.
وی ادامه داد: در حال حاضر ۴ فروشگاه در شهر مشهد و سطح استان به بهره‌برداری رسیده و علاوه بر آن، فروشگاه‌های محصولات رضوی در ورودی های اصلی حرم مطهر رضوی نیز از ابتدای سال ۹۹ تحت مدیریت شرکت سامان بازار و با برند آهو فعالیت دارند.

تامین کالای اساسی مورد نیاز مردم
اسلامی پور افزود: با راه‌اندازی ۱۰۰ فروشگاه جدید، بستر مناسبی برای عرضه کالاهای اساسی مورد نیاز مردم در مناطق کم برخوردار و شهرستان های دور افتاده ایجاد می شود و دست دلالان و سوداگران بازار ارزاق عمومی و مواد غذایی کوتاه خواهد شد.

توسعه فروشگاه آنلاین
اسلامی پور به توسعه ظرفیت فروش آنلاین کالا به ویژه در دوره کرونا نیز اشاره کرد و گفت: خوشبختانه در حال حاضر سامانه فروش آنلاین ahoo۲۴.ir بسیاری از کالای مورد نیاز مردم را در فروشگاه مجازی خود عرضه و توزیع می‌کند.
وی افزود: سامانه فروشگاه برخط «آهو ۲۴» از سال ۹۷ فعالیت خود را آغاز کرده و تا کنون با تضمین قیمت و کیفیت، امکان خرید نقدی و اعتباری توانسته بیش از ۳۰ هزار خانوار را تحت پوشش خدمات فروشگاهی خود در آورد.

تلاش برای تحقق شعار «تولید؛ پشتیبانی‌ ها، مانع زدایی ها»
اسلامی پور با بیان این که راه اندازی فروشگاه های مدل مشارکتی آهو، بستر ارائه کالا و خدمات برای تمامی اصناف به منظور حمایت از جهش تولید را فراهم کرده، گفت: حذف واسطه ها و دلالان، کاهش هزینه ها، افزایش قدرت چانه زنی به نفع مصرف کننده، ترویج فرهنگ اصلاح الگوی مصرف و افزایش سهم کالای باکیفیت ایرانی در سبد مصرفی خانوار از مهم‌ترین اهداف ایجاد و توسعه این فروشگاه‌هاست.
وی همچنین با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ به نام «تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها»، اظهار کرد: برای تحقق این شعار در حیطه کاری شرکت سامان بازار رضوی تلاش خواهیم کرد و امیدواریم سایر نهادهای و دستگاه‌های اجرایی کشور نیز با عمل به این مهم، موانع را از سر راه تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی بردارند.

مشارکت مردمی با سرمایه اندک
وی پیاده‌سازی مدل مشارکت مردمی با سرمایه اندک را از جمله اهداف این طرح عنوان کرد و افزود: این شرکت با در اختیار داشتن امتیاز برندهای «رضوی» و «آهو» و با اعطای امتیاز بهره‌مندی از علامت تجاری خود در بستر مدل مشارکت مردمی، از تمامی افراد واجد شرایط راه اندازی فروشگاه فیزیکی حمایت می کند.
اسلامی پور ادامه داد: در این مدل، واجدین شرایط راه اندازی فروشگاه های زنجیره ای پس از اعتبارسنجی، مجوز اخذ برند آهو را کسب کرده و در حوزه آموزش، زیرساخت، تامین کالا و تبلیغات مورد حمایت و پشتیبانی قرار می‌گیرند.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.