چهارشنبه ۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۴:۴۳

از لندن به مشهد؛ ارادت وصف‌ناپذیر به شمس‌الشموس/چهارشنبه‌های امام رضایی بین‌المللی شد

چهارشنبه های امام رضایی

همه ساله جمع کثیری از زائران غیر ایرانی به بارگاه نورانی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند اما در این شرایط آستان قدس برای برقراری ارتباط و انس با امام رئوف(ع) برنامه‌هایی تدارک دیده است.

به گزارش قدس آنلاین، آن طور که تقویم شیعه می‌گوید روزهای چهارشنبه‌ متعلق است به آقا علی بن موسی الرضا (ع)، ولی‌نعمت ما ایرانیان که بنا بر این روایت روز انس و ارتباط با امام رضا (ع) نام گرفته است. روزهایی که ما بیش از هر روز دیگر هفته، حال دلمان امام رضایی می‌شود و تاثیر آن زیارت هم عجیب بر دل و جانمان می نشیند.

چند وقتی است که فرهنگسازی درباره چهارشنبه‌های امام رضایی و سلام و صلوات فرستادن بر امام رضا(ع) در ساعتی مشخص به یک سنت بدل شده و برکات و ثمرات فراوانی هم در سایه این توجهات و توسلات به ساحت مقدس حضرت ثامن الحجج (ع) برای مخاطبان داشته است.

معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی نیز با تکیه بر داشته‌های شبکه مخاطبان حرم مطهر و ظرفیت موجود در بخش فضای مجازی حوزه بین الملل سهم مهمی در تبلیغ و انتشار این طرح داشته است. این معاونت در گام نخست با محوریت ۴ زبان اصلی و پر مخاطب عربی، اردو، انگلیسی و آذری اقدام به طراحی و اجرای برنامه‌ زنده چهارشنبه‌های امام رضایی به صورت هفتگی کرده که خوشبختانه مورد استقبال مخاطبین نیز قرار گرفته و بیش از ۶۵۰ هزار نفری از پخش زنده این برنامه بازدید کرده است.

 برقراری ارتباط با امام رئوف(ع) از لندن

 همه ساله جمع کثیری از زائران غیر ایرانی به بارگاه نورانی امام رضا(ع) مشرف می‌شوند اما در این شرایط که ویروس کرونا قلب‌های بسیاری از عشاق الرضا(ع) را از مشهد دل‌ها دور کرده، برای برقراری ارتباط و انس با امام رئوف(ع) برنامه‌هایی تدارک دیده که یکی از این راه‌ها طرح «چهارشنبه‌های امام رضایی» است.

    بیشتر بخوانید

        حرم رضوی به استقبال اعیاد سعید شعبانیه رفت+تصویر

        احتمال بارندگی در مشهد همزمان با لحظه تحویل سال/ برنامه‌های حرم رضوی از سیمای ملی پیگیری می‌شود

        اولویت پیگیری مجازی برنامه‌های لحظه تحویل سال حرم رضوی/۲۲۰۰ دقیقه برنامه آماده شد

این طرح طی سه هفته گذشته بیش از ۸ هزار و۸۰۰  بازدید کننده به زبان انگلیسی داشته که با مشارکت بیش از ۳ تلویزیون ماهواره‌ای در لندن و بیش از ۴۰ صفحه در فیسبوک، دارای مخاطبین بالایی بوده است. این ویژه برنامه همچنین در ۲۵ پیج ایسنتاگرام به صورت همزمان پخش شده که بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ کامنت دریافت شده که نشان از ارتباط مخاطب با این برنامه دارد.

علاوه بر پخش زنده برنامه چهارشنبه‌های امام رضایی(ع)، تعداد ۳ هزار اشتراک گذاری انجام گرفته که تاکنون بی سابقه بوده است.

استقبال بالای مخاطبان از این طرح و همچنین دعوت از شخصیت‌های مطرح آمریکایی، انگلیسی، کانادایی و استرالیایی در این برنامه‌ها موجب شده تا مجموعه‌های مختلف نیز درخواست مشارکت و حضور در پخش زنده از حرم مطهر رضوی را داشته باشند.

مشارکت ۱۰ تلویزیون ماهواره‌ای هند و پاکستان

ویژه برنامه زنده چهارشنبه‌های امام رضایی(ع) در سه هفته گذشته با مشارکت بیش از۱۰ تلویزیون ماهواره‌ای در کشورهای هند و پاکستان و ۲۵ صفحه در فیسبوک اجرا شده و دارای مخاطبین بالایی بوده به گونه‌ای که بیش از ۱۹۰ هزار بازدید کننده به زبان اردو داشته است.

این برنامه همچنین در صفحات یوتیوب به تعداد ۱۱ صفحه باز نشر شده و به صورت همزمان و زنده پخش شده است. لازم به ذکر است تعداد۳۵۰ اشتراک گذاری صورت گرفته که طی این مدت بی سابقه بوده است. همچنین ۲ هزار کامنت دریافت شده که نشان از ارتباط مخاطبان با این برنامه می‌باشد.

بازدید ۱۲۵ هزار نفری آذری زبان

آذری زبانان نیز که همواره عشق و محبت خود را به امام مهربانی‌ها نشان داده‌اند و انس و الفتی با این امام رئوف دارند از ویژه برنامه چهارشنبه های امام رضایی(ع) استقبال ویژه‌ای داشتنه‌اند که طبق این گزارش طی مدت یاد شده، بیش از ۱۲۵ هزار آذری زبان از این برنامه بازدید کرده‌اند.

همچنین بیش از ۳ تلویزیون ماهواره‌ای در کشورهای آذربایجان، روسیه و ایران در این برنامه مشارکت کردند و بیش از ۳ هزار کامنت دریافت شده که بیانگر ارتباط خوب مخاطب با این برنامه است و مهمانانی که در این برنامه‌ها دعوت شده‌اند غالبا از شخصیت‌های مطرح کشورهای شوروی سابق هستند.

عرب زبانان که همواره بیش‌ترین زائران حرم حضرت رضا(ع) را تشکیل می‌دادند و ارادت وصف‌ناپذیری به امام رئوف(ع) دارند، استقبال بسیاری از این طرح داشته‌اند و با بازدید ۲۵۰ هزاری رکورددار بازدید از این برنامه طی سه هفته گذشته بوده‌اند.

این طرح با مشارکت ۴ تلویزیون ماهواره‌ای از جمله الاهواز، الصادق عراق، کاظمیه عراق و رضوی تی وی اجرا شد و در فیسبوک با مشارکت بیش از ۳۰۰ صفحه و  همچنین در آپارات به صورت همزمان و زنده پخش شده است.

این گزارش حاکی از این است که خوشبختانه این برنامه با استقبال بسیار خوب مخاطبین مواجه شده و هر هفته بیش از ۱۶ موسسه به صورت مستقیم با حرم مطهر رضوی ارتباط برقرار کرده‌اند.

منبع:

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال ارسال پاسخ به نظر « » می‌باشید.