خطیب حرم مطهر رضوی با بیان اینکه حضرت علی اکبر(ع)، بهترین الگوی قرآنی برای جوانان است، گفت: یکی از مهمترین افتخارات زندگی ایشان پرورش یافتن در مکتب توحید بود.

حضرت علی اکبر(ع) پرورش یافته مکتب توحید بود

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل مقری در ویژه برنامه‌ سالروز ولادت با سعادت حضرت علی اکبر(ع) که ظهر امروز ۵ فروردین در صحن پیامبر اعظم(ص) برگزار شد، عنوان کرد: روز ولادت حضرت علی اکبر(ع) بسیار دقیق و پسندیده به عنوان روز جوان نامگذاری شده است تا فرصتی باشد برای کسانی که در آغاز راه زندگی هستند تا این حضرت را در صفاتی همچون معرفت، اخلاق، جهاد، ایثار، ولایت پذیری، مجاهدت و تعهد برای خود الگو قرار دهند.

وی با بیان اینکه دوران جوانی فصل مهمی از دوران زندگی ماست، ابراز کرد: در آیاتی از قرآن آمده است: خدای شما پروردگاری است که شما را از ضعف دوران کودکی و وابستگی انسان به والدین آفرید و پس از دوره ضعف کودکی شما را به دوران قوت، توانمندی، قدرت، نشاط، شادابی و امید و امیدواری یعنی دوران جوانی رساند.

این خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: بعد از دوره قوت و توانمندی جوانی دوره دوم ضعف فرا می‌رسد که قرآن مجید، در این خصوص می‌فرماید: پس از دوران جوانی و نیرومندی دوران ضعف، پیری، کهولت و ریش سفیدی است که با ضعف دوران کودکی تفاوت دارد؛ ضعف دوران کودکی همراه با جهل و نادانی است اما ضعف دوران پیری و ریش سفیدی همراه با پختگی و با تجربگی است، در واقع ما باید در دوران جوانی سرمایه‌ای برای دوران پیری خود اندوخته کنیم.

وی تصریح کرد: مسئولیتی که خداوند در دوران جوانی بر دوش ما نهاده بسیار جدی تر از آن است که با لهو و لعب سپری شود؛ بزرگوارانی همچون حضرت علی اکبر(ع) از جمله افرادی بودند که از این دوران نهایت استفاده را کردند و در دوران جوانی مزین به صفاتی همچون معرفت، علم و دانش، تقوا و پاکی و مدیریت بودند.

حفظ و دفاع از جایگاه امامت دغدغه اصلی حضرت علی اکبر(س)

به گفته حجت الاسلام مقری مجموعه رفتارهای حضرت علی اکبر(ع) در دوره حیات کوتاهشان، بیانگر این است که دغدغه اصلی زندگی ایشان حفظ و دفاع از جایگاه امامت و ولایت بود. این حضرت و سایر جوانان بنی هاشم افرادی بودند که برای حفظ نظام امامت، نظام مند می‌اندیشیدند.

وی با طرح این سوال که آیا امروز نیز جوانان ما می‌توانند دارای چنین ویژگی‌هایی باشند؟ گفت: همان گونه که علی اکبر(ع) توانست از سیره و رفتار و منش رسول اکرم(ص) الگو بگیرد و شبیه ترین فرد به ایشان باشد، جوانان نیز می‌توانند از اخلاق و منطق پیامبر(ص) ‌ بهره بگیرند و سیره زندگی پیامبر(ص) و ائمه اطهار(ع) را سرلوحه زندگی خود قرار دهند.

سخنران حرم مطهر رضوی عنوان کرد: خوشبختانه ما شیعیان پیرو اهل بیت عصمت و طهارت(ع) هستیم؛ امام حسن عسکری(ع)، امام جواد(ع)، حضرت علی اکبر(ع) و قمر بنی هاشم(ع) اسوه های شاخص علم، معرفت و ارزشها و پاکی ها برای جوانان هستند و باید سبک زندگی آنان برای جوانان امروز جامعه ما اسوه و الگو باشد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

پخش زنده

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.