همزمان با فرا رسیدن ایام فرخنده دهه مهدویت و ولادت با سعادت یگانه منجی عالم بشریت حضرت مهدی(عج) بنیاد پژوهش‌های اسلامی آستان قدس رضوی، به معرفی آثار خود با محوریت حضرت ولی عصر(عج) پرداخته است.

۱۲ کتاب خواندنی بنیاد پژوهش های اسلامی آستان قدس با موضوع مهدویت

به گزارش قدس آنلاین، «الامام المهدی فی القرآن و السنه»، «الامام المهدی فی احادیث امام رضا(ع)»، «بشائر الامام المنتظر فی کتاب و السنه و الاثر»، «فی رحاب الامام المهدی(عج)»، «مهدی موعود(عج)»، «امام مهدی(عج) در سخنان امام رضا(ع)»، «در انتظار امام مهدی(عج)»، «طبقات الراوت احادیث مهدویت از طریق اهل سنت» از جمله آثار منتشر شده بنیاد پژوهشهای اسلامی با محوریت حضرت مهدی(عج) است.

همچنین کتاب «۱۴ اختر تابناک»، «غیبت والدوله و مقومات الغیبه»، «امام منتظر(عج)» و «دولت دیدار یار» نیز از دیگر عناوین کتاب‌هایی است که به همت این مرکز علمی و پژوهشی با محوریت حضرت مهدی(عج) چاپ و منتشر شده است.

تبیین ۵۰ حدیث از حضرت رضا(ع) درباره امام زمان(عج)

کتاب «الامام المهدی(عج) فی القرآن و السنه» نوشته سعید ابومعاش است که نگارنده، آیات و روایات با موضوعیت امام مهدی(عج) را به ترتیب سوره‌های قرآن کریم جمع آوری کرده است. این کتاب به زبان عربی و در علم کلام تالیف شده است.

موضوع کتاب «الامام المهدی(عج) فی احادیث امام رضا(ع)»، تبیین احادیث حضرت امام رضا(ع) درباره امام زمان(عج) است که به زبان عربی در ۱۱ فصل تدوین شده و مشتمل بر بیش از ۵۰ حدیث است. سید محمد باقر موحد ابطحی نویسندگی این کتاب ازشمند را بر عهده داشته است.

پاسخگویی به پر تکرارترین پرسش‌ها درباره حضرت مهدی(عج)

کتاب «دولت دیدار یار» نیز از دیگر آثار بنیاد است که به پاسخگویی پر تکرارترین سوالات در خصوص محبوب غایب از نظر می‌پردازد می پردازد که شرح تولد و دیده شدن آن حضرت از کودکی و غیبت امام زمان(عج) از مهم‌ترین مباحث اصلی این کتاب است.

این اثر در یک مقدمه، ۴ مقاله و خاتمه کوشیده است به پرتکرارترین پرسش‌ها درباره امام زمان(عج) و غیبت ایشان پاسخ دهد، پرسش‌هایی که نمی‌توان طرح آنها را به گروهی خاص همچون شیعیان یا اهل سنت نسبت داد و از سوی دیگر این اثر تلاش کرده تا با مراجعه به معتبرترین و اصیل ترین منابع پاسخ‌هایی را ارائه دهد که از سوی آگاهان به مسائل علم الهی با استدلال‌هایی قرآنی و عقلی ابراز شده است.

«بشائر الامام المنتظر فی کتاب و السنه و الاثر» و «فی رحاب الامام المهدی (عج)»، نیز عنوان آثاری است که به زبان عربی تالیف و به قلم عبدالکریم مبارک نگاشته شده، این کتاب در قطع وزیری به زیور چاپ آراسته شده است.

کتاب «مهدی(عج) موعود» نوشته محمد حسن زبری که در ۷ نوبت، در قطع رقعی به چاپ رسیده، با محوریت و موضوع حضرت مهدی(عج) در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفته است.

اثر «۱۴ اختر تابناک» نیز به بیان سیره و زندگانی‌ چهارده‌ معصوم‌(ع) پرداخته است که مولف این اثر احمد احمدی بیرجندی، سعی کرده در این مجموعه، عاشقان فضیلت و همه نوجوانان و جوانان حقیقت طلب را با زندگینامه پیامبر مکرم(ص) و پیشوایان راستین حق آشنا کند.

کتاب «امام مهدی(عج) در سخنان امام رضا(ع)» نوشته آیت الله سید محمد باقر موحد ابطحی با ترجمه حمید رضا شیخی در شمارگان ۳ هزار نسخه منتشر شده که «نیاز ضروری به حجت»، «پنهان بودن ولایت»، «خبردادن کتاب‌های پیشین»، «وظایف مردم در زمان غیبت امام(عج)» و «ظهور قائم(عج)» و «رفتار و اخلاق قائم(عج)» و «ویژگی‌های زمان ظهور حضرت» از فصل‌های این کتاب است.

همچنین «طبقات الراوت احادیث مهدویت از طریق اهل سنت» نیز عنوان اثری است که به زبان‌های عربی و فارسی تالیف شده و عبدالکریم عبداللهی، دکتر امیر سلمان نجفی و ناصر نجفی کار ترجمه این کتاب را بر عهده داشتند.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.