کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی گفت: سامانه بارشی جدید از اواخر وقت امروز (جمعه) وارد این استان می‌شود.

سامانه بارشی جدید وارد خراسان رضوی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، مرتضی افزود: بر اساس تحلیل نقشه‌های آینده نگری و تصاویر ماهواره‌ای، این سامانه بارشی از غرب وارد استان شده و پیامد آن افزایش سرعت باد، ابرناکی و رگبار پراکنده همراه با رعد و برق است که تا روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: با توجه به افزایش سرعت باد، ایجاد گرد و خاک همراه با کاهش کیفیت هوا و همچنین کاهش میدان دید دور از انتظار نیست و احتمال خسارت نیز وجود دارد.

این کارشناس هواشناسی گفت: وقوع رگبار پراکنده باران و احتمال بارش تگرگ نیز در بعدازظهر شنبه تا روز یکشنبه وجود دارد که پیامد آن، احتمال آب گرفتگی و ایجاد روان آب بویژه در شمال غرب، شرق و مرکز استان است.

وی افزود: آسمان امروز استان صاف تا قسمتی ابری گاهی همراه با وزش باد در بعدازظهر و افزایش ابر در اواخر وقت امروز در نواحی غربی استان با احتمال رگبار پراکنده و ایجاد نوسانات دمای هوا پیش‌بینی می‌شود.

اثمری ادامه داد: حداکثر دمای هوای امروز مشهد ۲۵ درجه سلسیوس پیش‌بینی می‌شود که روز شنبه تا ۲۹ درجه افزایش می‌یابد ولی در روز یکشنبه با کاهش ۱۵ درجه ای مواجه خواهد بود.

وی گفت: فریمان با سه درجه سلسیوس و مه‌ولات با ۲۵ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین شهرهای این استان در ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند و دمای هوای شهر مشهد نیز در این مدت بین هفت و ۱۸ درجه سلسیوس گزارش شده است.  

کارشناس اداره کل هواشناسی خراسان رضوی افزود: بیشترین سرعت وزش باد نیز در تایباد با ۵۰ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.