معاون فرهنگی اجتماعی اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی گفت: از ابتدای سال ۱۴۰۰تاکنون ۲۰وقف جدید در استان در موضوعات فرهنگی ، مذهبی نظیر موضوع زیارت به ثبت رسیده است.

 ثبت ۲۰وقف جدید در خراسان رضوی /اساس وقف بر رونق تولید شکل گرفته است

حجت الاسلام جمال ایزدی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد:  در ده ساله اخیر به طور میانگین سالی ۲۴۰وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت رسیده است.

وی تصریح کرد: در سال گذشته و با وجود  شیوع ویروس منحوس کرونا و کاهش مراجعه حضوری افراد ، ۱۹۴وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت رسید که ۲۵درصد وقف های جدید کشور در سال ۱۳۹۹را شامل می شود.

معاون فرهنگی اجتماعی  اداره کل  اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی افزود: از ابتدای سال ۱۴۰۰تاکنون نیز ۲۰وقف جدید در استان  در موضوعات فرهنگی ، مذهبی نظیر فعالیت های قرآنی ، برگزاری مراسم اعیاد و عزاداری اهل بیت(ع)،زیارت ،  بقاع متبرکه و  مساجد    به ثبت رسیده است که برخی از آنها تک نیتی و برخی نیز چند نیتی بوده اند.

وی با اشاره به اینکه  این وقف ها در شهرستان های مشهد، داورزن، کاشمر، سبزوار، رشتخوار، بردسکن ، نیشابور و گناباد توسط واقفان انجام شده است، ادامه داد: در بین این وقف ها که ارزش ۵۰میلیون تومان تا برخی از آنها که ارزش میلیاردی دارند مواردی نظیر زمین ، منزل مسکونی ، واحد تجاری و زمین های کشاورزی وقف شده است.

وی با بیان اینکه انتظار می رود در سال جاری حدود ۲۰۰وقف جدید در خراسان رضوی به ثبت برسد، افزود: با توجه به ادامه شیوع ویروس کرونا،  افرادی که تمایل به ثبت وقف جدید داشته باشند می توانند مشاوره های اولیه را به صورت تلفنی و از طریق شماره تماس دفتر مشاوره وقف استان  ۳۸۴۳۱۳۱۰دریافت نمایند.

حجت الاسلام ایزدی درباره نقش وقف در تحقق شعار سال نیز بیان داشت: اساس و شالوده موضوع وقف بر تولید شکل گرفته است زیرا وقف  خود به خود فرصت هایی را ایجاد می کند که باعث رونق تولید و افزایش اشتغال در سطح جامعه می شود.

وی همچنین تصریح کرد: برنامه های اداره اوقاف و امورخیریه خراسان رضوی ویژه ماه مبارک رمضان و بر اساس شرایط کرونایی مختلف نیز هفته آینده اعلام و اطلاع رسانی  خواهد شد.   

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.