مسلمانان در سراسر جهان، ماه رمضان امسال می‌توانند به صورت مجازی مسجدالنبی، خانه کعبه و مسجدالاقصی را زیارت کنند.

ماه رمضان، مدینه منوره، مکه مکرمه و مسجد الاقصی را مجازی زیارت کنید

به گزارش قدس آنلاین به نقل از "العربی الجدید"، مسلمانان سراسر جهان امسال می‌توانند از طریق یک نرم افزار و به صورت ویدئویی حرم شریف نبوی، خانه کعبه و مسجدالاقصی را زیارت کنند.

مسلمانان می توانند از طریق یک برنامه سه بعدی که توسط استودیوی سمافور ساخته شده، به گردش مجازی در مدینه منوره و مکه مکرمه پرداخته و مشاعر مقدسه را زیارت کنند.

این نرم افزار اماکن مقدسه را از ۱۱ زاویه برای کاربران به نمایش می‌گذارد و مسلمانان می‌توانند تصویر خانه کعبه از داخل وخارج، مسجد النبی از داخل و خارج، صحرای عرفات، جمرات در منا و مزدلفه را مشاهده و زیارت کنند.

علاوه براین تمام ساختمان های حرمین شریفین همراه با اطلاعات کامل تاریخی و دینی آنها در این نرم افزار قابل  شاهده خواهد بود و این برنامه به زبان‌های عربی، انگلیسی، ترکی، فارسی، اردو، مالزیایی و اندونزیایی قابل اجراست.

این مکانها را می‌توان با چند سبک اعم از دید سوم شخص، دید اول شخص یا دوربین ژیروسکوپ، یا دوربین پهپاد و با قابلیت حرکت مستقیم به هر نقطه از اماکن مورد نظر، مشاهده کرد. برای دانلود این نرم افزار، اینجا کلیک کنید.

اما زیارت مسجد الاقصی در قدس اشغالی از طریق ویدئوهای مختلف موجود در شبکه‌های اجتماعی که به صورت حرفه‌ای تصویربرداری می‌شود، ممکن خواهد بود. ویدئوهای شبکه انگلیسی الجزیره و تی ار تی از جمله این شبکه ها هستند.

در این ویدئوها تصاویری زیبا از داخل قبة الصخره، مسجد القبلی و دیگر آثار دینی در اطراف آن که ۱۴ هکتار مساحت دارد، به نمایش گذاشته می‌شود.

برای مشاهده مسجدالاقصی در زاویه ۳۶۰ درجه کافی است تا کاربران نشانگر موشواره(موس) یا انگشت خود را دور صفحه بچرخانند و هر مکانی را که تمایل دارند زیارت کنند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.