اعلام موافقت ستاد ملی کرونا با سفرهای نوروزی در اواخر سال گذشته معلوم بود که نتیجه اش ورود به موج چهارم کرونا در کشور خواهد بود بطوریکه امروز بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت، شمار روزانه مرگ بر اثر کرونا به بیش از ۱۶۰ نفر رسیده آماری که پیش ازنوروز دو رقمی شده بود

مقصر ورود به موج چهارم کروناکیست؟/چرا ستادملی مقابله با کرونا اجازه سفر نوروزی داد/مردم و مسئولین سوار بر عادت شده اند

به گزارش قدس آنلاین  موج چهارم کرونا از اواخر تعطیلات نوروز ۱۴۰۰ آغاز و وضعیت بسیاری از شهرها قرمز شد و آمار تلفات روزانه به مدار سه رقمی بازگشت.
سعید نمکی، وزیر بهداشت، با تاکید بر اینکه کشور با «یکی از سهمگین ترین امواج کرونا» مواجه است  در این باره گفت:متاسفانه در مورد کنترل سفرها کسی به حرف من گوش نداد وامروز مهار اژدهای کووید ۱۹چموش سرکش از دست ما رها شده و مشخص نیست چه زمانی مرگ سه رقمی را کاهش دهیم.

* بی تدبیری ستاد ملی مقابله با کرونا در تعطیلات عید

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی از بی تدبیری ستاد ملی مقابله با کرونا در تعطیلات نوروز امسال که به آغاز موج چهارم همه گیری این ویروس مرگبار انجامید، انتقاد کرد.

علی کریمی فیروزجایی نوان کرد: این ستاد در روزهای منتهی به سال نو با برداشتن محدودیت‌های سفر، مردم را به مسافرت ترغیب کرد و بعد از چند روز و در پی هجوم مسافران به مناطق گردشگرپذیر خواستار بازگشت آنها به شهرهایشان شد که اوج بی تدبیری بود.

این نماینده مجلس با اشاره به مخالفت وزیر بهداشت با این گونه گشایش‌ها، افزود: باید معلوم شود که چه افرادی و با کدام انگیزه ستاد ملی مقابله با کرونا را با بحران تصمیم گیری مواجه می‌کنند.

کریمی فیروزجایی سردرگمی مسئولان وزارت بهداشت در کنترل ویروس کرونا را محصول دخالت‌های آشکار افراد غیر متخصص و سیاسی در این زمینه دانست و افزود: ستاد ملی مقابله با کرونا در تعطیلات ۱۶روزه عید امسال می توانست با فشرده‌سازی تصمیمات و تنظیم راهکارهای هوشمندانه از بروز فاجعه موج چهارم جهش ویروس کرونا مقابله کند.

وی با اشاره به مسئولیت مستقیم وزیر بهداشت در این زمینه خاطر نشان کرد: وزیر بهداشت بعنوان مسئول اصلی مقابله با کرونا باید پاسخگوی ضعف های مشهود مدیریتی در این زمینه باشد.
*دچار عادت شدیم و حساسیت های کرونایی کم شد

یک نماینده مجلس نیز در گفتگو با قدس آنلاین با اشاره به اینکه همگی ما به شرایط موجود عادت کرده ایم گفت: این عادت کردن خطرناکترین حالتی است که هر کسی  در هر جایگاهی نسبت به موج جدید کرونا به خود گرفته است و همین امر باعث شده حساسیت ها به مراتب کمتر از روزهای اول شود.

معصومه پاشایی بهرام افزود:ستاد ملی کرونا بایستی پیش از نوروز فقط بیماری را می دید و مدنظر قرار می داد اما خستگی مردم ملاک قرار گرفته واجازه سفر داده شد که نتیجه آن را در حال حاضر شاهد هستیم.
وی تصریح کرد:تصور این بود که این آزادی چندان با اقبال عمومی مواجه نمی شود و مردم از رفتن به سفر پرهیز می کنند در حالیکه باید برای نوروز 1400 تصمیم جدی گرفته می شد و دیدگاه سیاسی چاشنی آن نمی شد تا امروز دچار پیک چهارم که هنور در اوایل آن هستیم نمی شدیم.

این نماینده مجلس در ادامه به قدس آنلاین گفت:وقتی حساسیتهای رسانه ای کم و همگی مردم و مسئولین سوار بر عادت شدیم باید منتظر چنین عوارضی نیز باشیم که متاسفانه امار فوتی ها دوباره سه رقمی گردد.

وی تاکید کرد:بنظرم باید حساسیت و سخت گیری رعایت پروتکل ها را همچون روزهای اولیه بالا ببریم تا به گونه دچار عوارض کمتری گردیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.