حجت الاسلام میریان درآستانه ماه مبارک رمضان، از برگزاری برنامه های متنوع قرآنی در صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی در صورت امکان برگزاری مراسم به خاطر شرایط کرونایی، و همچنین اجرای برنامه های قرآنی در فضای مجازی خبرداد.

اجرای برنامه های متنوع قرآنی در حرم مطهر رضوی و فضای مجازی

حجت الاسلام و المسلمین سیدمسعود میریان درخصوص برنامه های مرکز قرآن کریم آستان قدس رضوی در ماه مبارک رمضان به خبرنگار قدس آنلاین گفت: برنامه های متنوعی برای قرائت قرآن در ماه مبارک رمضان در حرم مطهر رضوی و همچنین چندین برنامه قرآنی به صورت مجازی در نظر گرفته ایم تا زائران بتوانند بهره بیشتری از قرآن درماه مهمانی خدا بگیرند.

وی با بیان اینکه تمامی مراسم با رعایت پروتکل های بهداشتی صورت خواهد گرفت، اظهار کرد: تصمیم داریم تا در ابتدای ماه مبارک رمضان جامعه قاریان قرآن مشهد دیداری با تولیت محترم آستان قدس رضوی داشته باشند. همچنین از پوستر نهضت ملی آموزش روخوانی قرآن اعتاب مقدسه کشور (من قرآن را دوست دارم) در مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان با حضور تولیت معزز رونمایی خواهد شد.

وی ادامه داد: در ایام ماه رمضان، طرح با هم قرآن بخوانیم توسط گروههای دانش آموزی و دانشجویی با همکاری بنیاد فرهنگی رضوی اجرا خواهد شد. همچنین کرسیهای تلاوت رضوی هر شب در فضای مجازی برگزار و طرح نسیم باران (برنامه مسابقه قرآنی ویژه ماه مبارک) با همکاری رادیو قرآن و رادیو زیارت اجرا خواهد شد.

مدیر مرکز قرآن کریم سازمان علمی و فرهنگی آستان قدس رضوی تصریح کرد: محفل قرآنی ویژه قرآن آموزان مهدالرضا علیه السلام در نیمه ماه مبارک رمضان برپا و نیز از حافظان کل قرآن کریم تربیت شده در طرح حافظون رضوی تجلیل خواهد شد.

وی خاطرنشان ساخت: هر روز بعد از نماز صبح و همچنین در ساعات ۱۱ تا ۱۲ ظهر و ۱۷ تا ۱۸ عصر، یک جزء از قرآن کریم خوانده می شود. معارف این جزء از قرآن نیز قبل از شروع مراسم ترتیل بیان خواهد گردید. تلاوت سور منتخب قرآن کریم نیز توسط خادمیاران قرآنی، همه روزه صبح و عصر در صحن ها و رواق های حرم مطهر رضوی انجام و سوره مبارکه "یس" نیز هر روز ساعت ۸ صبح قرائت خواهد شد.

وی در ادامه به بیان فعالیت های واحد ختم تلاوت نور مرکز قرآن کریم اشاره و بیان داشت: روزانه از ساعت ۸ الی ۱۱ و نیز از ساعت ۱۴:۳۰ تا ۱۸ در صحن ها و رواق های حرم مطهر ختم و قرائت سوره های قرآن کریم توسط زائران صورت خواهد گرفت. در دارالقرآن کریم حرم مطهر نیز در ایام ماه مبارک رمضان از ساعت ۱۱:۱۵ الی ۱۲ آموزش روخوانی و روانخوانی قرآن برای زائران انجام خواهد شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.