روح الله عبداللهی گفت: سازمان تبلیغات اسلامی برای ایام ماه مبارک رمضان، سه طرح "نشاط و معنویت"، جشنواره مجازی "عطر قرآن" و پویش "نان علوی و رطب حسنی" را در دستور کار دارد.

برنامه های تبلیغات اسلامی تهران برای ماه رمضان/ از برگزاری طرح "نشاط و معنویت" تا پویش "نان علوی و رطب حسنی"

روح الله عبداللهی مدیرکل روابط عمومی سازمان تبیلغات اسلامی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار قدس آنلاین به تشریح برنامه‌های سازمان تبلیغات برای ماه مبارک رمضان با توجه به وضعیت شیوع کرونا پرداخت و گفت: پیش از اعمال محدودیت های جدید و تعطیلی ده روزه ای که اعلام شده است، برنامه فصل بندگی را در دستور کار داشتیم و متانسب با این دستورکار گارگروهایی تشکیل شد.

روح الله عبداللهی افزود: کارگروهای مذکور اعم از کارگروه آموزش کودکان و نوجوان، مسجد، قرآن وعترت، اهل سنت، مبلغین، هیئت ها، تبیلغ نوین، محتوا و ارتباطات، راهبری استان، رسانه، کتاب و تبلیغ تشکیل و جلسات متعددی در این قالب برگزار شد. طرحی را داریم تحت عنوان "نشاط و معنویت" که قرار بود در شب‌های ماه مبارک رمضان در شهرستان‌های استان تهران برگزار شود اما اکنون باتوجه به وضعیت جدید کرونایی این برنامه هم تحت شعاع قرار گرفته و چنانچه وضعیت به حالت نرمال بازگردد، آمادگی اجرای آن وجود دارد.

مدیرکل روابط عمومی سازمان تبلیغات تهران تصریح کرد: ما در سازمان تبلیغات ذاتاً به دنبال انجام مراسمات مذهبی در ایام مختلف سال هستیم و شاهد بودید که در ماه محرم هم به عنوان حامی برگزاری مراسم عزاداری تلاش کردیم تا با رعایت دستورالعمل ها ستاد مقابل با کرونا را به برگزاری مراسم متقاعد کنیم و الحمدلله تجربه خوبی هم بود و با توجه به همین تجربه، انتظار داشتیم که در ماه مبارک رمضان هم با رعایت همان دستورالعمل های بهداشتی مراسم برگزار شود اما متأسفانه در حال حاضر این مهم مقدور نیست و بااین وجود چنانچه از موج چهارم خارج شویم، ما فوراً آمادگی اجرای برنامه ها را داریم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر برنامه‌های سازمان تبلیغات برای ماه مبارک رمضان برای شهرستان های تهران طراحی شده است اضافه کرد: در کنار این برنامه‌ها، با همکاری هیئت کوهنوردی استان برنامه ریزی کردیم و در تلاش هستیم چنانچه شرایط اجازه دهد، همزمان با شب میلاد امام حسن مجتبی علیه السلام، مراسم کوهنوردی تحت عنوان "مهتاب نوردی" را از افطار تا سحر با مشارکت علاقه‌مندان داشته باشیم. برای روز عید سعید فطر نیز برنامه ای را تحت عنوان "کوهپیمایی خانوادگی" در دستور کار داریم که از ابتدای صبح شروع خواهد شد.

عبداللهی در ارتباط با برنامه‌های مجازی سازمان تلبلیغات در ایام ماه مبارک رمضان نیز گفت: مهمترین برنامه مجازی ما برای ماه مبارک رمضان، جشنواره مجازی "عطر قرآن" است که با همکاری بسیج و کانون فرهنگی تبلیغی رشد معنوی در دو بخش کودک و نوجوان و نیز بزرگسالان برگزار خواهد شد. در بخش بزرگسالان، تفسیر، تلاوت قرآن، مبانی قرآنی مرتبط با بیانیه گام دوم انقلاب و همخوانی قرآنی را خواهیم داشت و برنامه های بخش کودک و نوجوان، شامل نقاشی، بلبلان وحی، همخوانی قرآنی، گلبانگ مؤذن و سرودهای قرآن است که علاقمندان به شرکت در این رقابت تا ۳۰ فروردین فرصت دارند تا آثار خود را به نشانی etr_quran@ در شبکه های ایتا و سروش ارسال کنند.

مدیر روابط عمومی سازمان تبلیغات افزود: در کنار این برنامه‌ها، یک بخش ویژه برای گروه‌های سرود داریم که می توانند آثار خود شامل مناجات خوانی، همخوانی قرآن، سرود در ارتباط با میلاد امام حسن مجتبی(ع)، حضرت امیر، لیالی قدر و عید سعید فطر را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

روح الله عبداللهی با اشاره به اینکه احتمال دارد تمام برنامه های حضوری ما با توجه به شرایط کرونا منتفی شود، پویشی را تحت عنوان "نان علوی و رطب حسنی" برای خانواده های نیازمند شهرستان های تهران تدارک دیده ایم که در این طرح به جای دادن بن و مشخص کردن افراد که شاید به کرامت انسان ها لطمه بزند، تعدادی نانوایی را مشخص کردیم تا در قالب طرح اطعام "نان علوی" نان رایگان را در اختیار همه افراد در مناطق اغلب فقیرنشین قرار خواهند داد. بسته های رطب حسنی هم درب منازل نیازمندان توزیع خواهد شد و امیدواریم که بتوانیم دستکم نان و خرمای نیازمندان در ماه مبارک رمضان را تأمین کنیم.

وی در پایان تصریح کرد که اگر شرایط کرونایی اجازه داد و برنامه "نشاط معنوی" در سطح شهرستان‌ها قابل اجرا شد، برنامه داریم تا با توجه به منویات مقام معظم رهبری و تهدیدی که جامعه ما از ناحیه کاهش فرزندآوری با آن روبه روست، تلاش خواهیم کرد تا برنامه های مشاوره ای را برای خانواده ها و زوج های جوان در دستور کار قرار دهیم تا انشالله به سهم خود در رفع این مشکل جامعه که بخشی از آن مربوط به ناباروری زوجین، بخشی مربوط به ضعف فرهنگی و بخشی مربوط به مشکلات مالی است، کوشیده باشیم که البته در زمینه مساعدت‌های مالی در این حوزه نیازمند یک مؤسسه خیریه اختصاصی هستیم و امیدواریم در آینده‌ای نزدیک شاهد شکل گیری آن باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.