قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد از ابتلای سه هزار و ۸۶۱ نفر از مدافعان سلامت در مناطق زیرپوشش این دانشگاه شامل پزشک، پرستار و سایر کادر درمانی و بهداشتی به بیماری کووید ۱۹ خبر داد.

سه هزار و ۸۶۱ مدافع سلامت در دانشگاه علوم پزشکی مشهد کرونا گرفتند

به گزارش قدس آنلاین،  دکتر کاظم فرهمند گزارش گفت: ۶۳ نفر از این تعداد در مراکز درمانی بستری شده و تحت مراقبت قرار گرفتند.
وی با بیان اینکه مدافعان سلامت درس عشق، ایثار و از خودگذشتگی را به ‌خوبی معنا کرده‌اند گفت: افراد بهبود یافته که داوطلبانه در بخشهای کرونایی‌ حاضر شده بودند حتی پس از بهبودی نیز داوطلب خدمت‌رسانی به این گروه از بیماران شدند.

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: تاکنون ۶ نفر از مدافعان سلامت در مناطق زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به جمع شهدای مدافع سلامت پیوسته‌اند.

وی ادامه داد: شهیدان محمد سالاری، علی حاجی‌پور، احمد یلی، صدیقه سیدی، زهرا مغفرتی و سمیه ‌شیرین‌ فریمانی از جمله شهدای مدافع سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند.

دکتر فرهمند گفت: از این تعداد سه نفر ساکن مشهد و سه نفر دیگر هم از شهرستانهای فریمان، قوچان و بردسکن بودند.

وی بر توجه به مثلث طلایی سلامت شامل رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک برای قطع زنجیره انتقال کرونا تاکید کرد.

۸۰ درصد از جمعیت ۶ میلیون و ۴۰۰ هزار نفری خراسان رضوی زیرپوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه‌های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت‌حیدریه، تربت‌جام و نیشابور خدمات‌رسانی می‌شود.

براساس آخرین اخبار رسمی تاکنون ۲ میلیون و ۲۹ هزار و ۴۱۲ نفر در ایران به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۱۵۵ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان این بیماری در کشور به ۶۴ هزار و ۳۹ نفر رسیده است.

همچنین تاکنون یک میلیون و ۶۹۳ هزار و پنج نفر از بیماران، بهبود یافته یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.