سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی گفت: تاکنون و با گذشت شش روز از مهلت ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای روستایی، ۴۵ درصد روستاهای این استان از لحاظ تعداد داوطلبان به حد نصاب لازم برای برگزاری انتخابات رسیده‌اند.

۴۵ درصد روستاهای خراسان رضوی به حدنصاب برگزاری انتخابات رسیدند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی نبی‌پور  افزود: بر این اساس ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراهای اسلامی در هزار و ۱۵۷ روستا از مجموع دو هزار و ۵۹۶ روستای خراسان رضوی به شاخص حدنصاب قانونی رسیده است.

وی ادامه داد: ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها در هزار و ۴۳۹ روستای خراسان رضوی هنوز به حد نصاب لازم نرسیده است. 

سرپرست ستاد انتخابات خراسان رضوی امروز یکشنبه ۲۲ فروردین ماه را آخرین روز از مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها اعلام و بیان کرد: با توجه به اهمیتی که شوراهای اسلامی در مدیریت روستایی دارند، از همه نخبگان و افراد اثرگذار در روستاها برای شرکت در این انتخابات دعوت می‌کنیم. 
وی به آغاز مهلت قانونی ثبت‌نام داوطلبان نامزدی انتخابات شوراها از روز دوشنبه هفته پیش ۱۶ فروردین ماه اشاره و بیان کرد: ۵۳۸ نفر در نخستین روز این مهلت در خراسان رضوی ثبت‌نام‌ کردند.

نبی‌پور شمار داوطلبان ثبت‌نام شده در روز دوم مهلت قانونی را هزار و ۱۰۶ نفر، روز سوم را هزار و ۴۷۵ نفر، روز چهارم هزار و ۷۵۶ نفر، روز پنجم ۷۷۷ نفر و روز ششم را سه هزار و ۹۲ نفر اعلام و بیان کرد: بر این اساس در مجموع هشت هزار و ۷۴۴ داوطلب نامزدی انتخابات شوراهای روستایی در خراسان رضوی ثبت‌نام شده‌اند. 

وی گفت: پنج درصد از مجموع ثبت‌نام شدگان زن هستند، ۳۵ درصد سابقه نمایندگی شورا را دارند. از نظر شغلی نیز ۴۲ درصد آنها شغل آزاد و ۳۴ نفر کشاورز هستند. 

انتهای پیام/

منبع:ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.