۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۴۳
کد خبر: 747272

پرورش پرندگان مدتی است که به یک حرفه اقتصادی تبدیل شده است. فروش پرندگان خاصی مانند طوطی همیشه درآمدزا بوده است اما تفکر اقتصادی امروزه به پرورش این نوع پرنده می اندیشد. پرندگانی مانند شترمرغ، بوقلمون، طوطی، مرغ و قرقاول قابلیت پرورش دارند.

پرندگان اقتصادی

در پی افزایش تعداد پرورش دهندگان، بر تعداد پت شاپ پرندگان اقتصادی نیز افزوده شده است. در این مقاله در مورد پرسودترین پرندگان اقتصادی توضیحاتی را ارائه خواهیم کرد. چنانچه قصد سرمایه گذاری در این حیطه را دارید، پیشنهاد می کنیم مطالعه این مقاله را از دست ندهید. در پایان شما می توانید با یکی از سایت های معرف بهترین های این صنف آشنا شوید.

شترمرغ بهترین پرنده اقتصادی

پرورش شترمرغ در ایران بسیار رواج دارد تا جایی که بر اساس اطلاعات وزارت جهاد کشاورزی، ایران سومین کشور پرورش دهنده این نوع پرنده است. ۹ هزار شترمرغ از ۱۰۰ هزار مرغ در ایران ماده و مولد هستند. پرورش شترمرغ به دلیل قابل فروش بودن تمام قسمت های این پرنده بسیار رواج دارد. اگر در فکر پرورش پرندگان اقتصادی هستید، بهتر است بدانید که گوشت، تخم مرغ، روغن، پر و حتی فضله این پرنده نیز ارزش اقتصادی دارد. فروش تخم نطفه دار این پرنده بسیار سودآور است.

بوقلمون های سنتی و صنعتی

روستاییان در ایران در کنار مرغ و خروس معمولا بوقلمون نیز پرورش می دادند؛ اما در زمان های گذشته خوردن گوشت بوقلمون چندان مرسوم نبود. این موضوع می تواند به دلیل گران بودن گوشت آن باشد اما یکی دیگر از علل کم بودن مصرف گوشت بوقلمون نبود اطلاعات کافی از مزایای این نوع گوشت نسبت به گوشت مرغ بود. مزایای گوشت بوقلمون دارای امگا ۳ / ویتامین B۶/ ویتامین B۱۲  /سلنیوم/ روی/ نیاسین/ کلوئین/ ریبوفلاوین/ پنتونیک

برای روش سنتی پرورش بوقلمون حتما لازم نیست در روستا زندگی کنید یا حیاط بزرگی داشته باشید نگهداری از این نوع پرنده چندان مشکل نبوده تنها به دمایی متعادل نیاز است. بوقلمون های صنعتی دارای نژادی متفاوت بوده و از خارج از کشور وارد می شوند. پرورش بوقلمون به روش صنعتی قدری هزینه بر و در عین حال بسیار پرسود است. به جرات می توان گفت که پرورش هیچ پرنده ای به اندازه بوقلمون در ایران پرسود نیست البته پرورش شترمرغ با آن برابری می کند. برای نگهداری از این پرندگان می توانید به پت شاپ پرندگان اقتصادی مراجعه کرده و اطلاعات لازم برای چگونگی پرورش و خرید بوقلمون های ایرانی و خارجی را از متخصصین این امر جویا شوید.

پرورش مرغ

پرورش مرغ نیز از قدیم در ایران رایج بوده است. پرورش این پرنده اقتصادی می تواند به سه صورت محلی، تخم گذار یا گوشتی باشد.

پرورش مرغ محلی

خرید گوشت و تخم مرغ های محلی بیش از گذشته رایج شده است؛ چرا که بیشتر مردم علاقه ای به خوردن گوشت های هورمونی ندارند. تقاضا برای خرید مرغ های محلی موجب گشته تا پرورش دهندگان مرغ محلی بیش از گذشته به فکر تولید بیشتر باشند.

پرورش مرغ تخم گذار

نگهداری از مرغ تخم گذار به دلیل ارزش اقتصادی تخم مرغ رواج بسیار دارد. شما به عنوان پرورش دهنده مرغ تخم گذار، می توانید تخم مرغ های خود را به سوپرمارکت های شهر فروخته و یا از فروش تخم نطفه دار سود به دست آورید. در گذشته مرغ ها را به صورت دسته جمعی نگه داشته و بعد از رسیدن به مرحله تخم گذاری مرغ ماده را در قفس نگه می داشتند؛ اما امروزه از همان ابتدا آن ها را در قفس های جداگانه نگهداری می کنند مگر زمانی که قصد جفت گیری داشته باشند. برای اطلاع بیشتر در این مورد پیشنهاد می کنیم به پت شاپ پرندگان اقتصادی موجود در شهرتان مراجعه نمایید.

پرورش مرغ گوشتی

برای پرورش مرغ گوشتی باید به فکر راه اندازی یک مرغداری باشید. یادتان باشد که این کار در یکی دو سال اول چندان سودآور نیست و نیاز به کسب مجوزهای لازم دارد اما در سال های بعد سود سرشاری نصیبتان خواهد شد.

پرورش قرقاول

پرورش قرقاول در ایران به اندازه سایر پرندگان رایج نیست اما فضا برای پرورش این پرنده اقتصادی و بسیار پرخاصیت وجود دارد. پرورش قرقاول بیشتر به خاطر استفاده از گوشت این پرنده است. در کشورهای خارجی پرورش این پرنده بیشتر مرسوم است. یکی از علل کم بودن پرورش قرقاول در ایران این است که نگهداری از آن نیازمند آگاهی از نکات بسیاری بوده و پیدا کردن نوع وحشی پرسود آن نیز چندان راحت نیست؛ اما اگر بتوانید از پس نگهداری آن برایید، تنها به دستگاه جوجه کشی خانگی نیاز خواهید داشت. چنانچه به دنبال دانه یا وسایل موردنیاز برای پرورش قرقاول هستید، می توانید به پت شاپ پرندگان اقتصادی مراجعه نمایید.

جمع بندی

پرورش پرندگان سودآوری همچون، شترمرغ، بوقلمون، مرغ و قرقاول در سال های اخیر بسیار در ایران رواج یافته است. بسیاری از کسانی که به فکر پرورش این نوع پرندگان افتاده اند، نیاز به کسب اطلاعات بیشتر و در مراحل بعدی نیز، نیاز به خرید بعضی تجهیزات دارند بدین منظور پت شاپ پرندگان اقتصادی نیز هم زمان با ازدیاد پرورش دهندگان، بیشتر شده اند. چنانچه به دنبال سایت بهترین پت شاپ پرندگان در شهر خود هستید، پیشنهاد می کنیم سری به سایت نیازیتو (niazito.com) زده و در بین اصناف مرتبط با پت شاپ های تخصصی آشنا شوید. نیازیتو، سایتی برای معرفی بهترین ها در هر صنفی است. چنانچه شما نیز یکی از بهترین های صنف خود هستید، جای شما در این سایت خالیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.