۲۴ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۶
کد خبر: 747696

ارز رمزنگاری شده در خالص ترین شکل خود نسخه ای از پول نقد الکترونیکی نظیر به نظیر است. این امکان را می دهد که پرداخت های آنلاین بدون مراجعه به یک موسسه مالی مستقیماً از یک طرف به طرف دیگر ارسال شود.

ارز دیجیتال بیت کوین

نمونه ای از ارز رمزنگاری شده ارز دیجیتال بیت کوین است. ساتوشی ناکاموتو در سال 2008 مقاله ای را برای سیستم نقدی الکترونیکی نظیر به نظیر در وب منتشر کرد. علی رغم تلاش های فراوان، هویت ساتوشی برای مردم ناشناخته است و مشخص نیست که ساتوشی یک گروه است یا یک شخص.

ارز رمزنگاری شده اختراع شده توسط Satoshi Nakamoto که بیت کوین نام دارد، با استفاده از نرم افزار منبع باز اجرا می شود. هر کسی می تواند آن را بارگیری کند و سیستم بر روی یک شبکه غیر متمرکز نظیر به نظیر اجرا می شود.

ارز دیجیتال بیت کوین یک شبکه غیرمتمرکز و یک ارز دیجیتال است که از یک سیستم نظیر به نظیر برای بررسی و پردازش معاملات استفاده می کند. فناوری Bitcoin به جای اعتماد به اشخاص ثالث مورد اعتماد، مانند بانک ها و پردازنده های کارت، برای پردازش پرداخت ها، از پردازش رمزنگاری در نرم افزار رایانه ای خود برای پردازش معاملات و تأیید حقانیت بیت کوین استفاده می کند.

اولین ارز دیجیتال بیت کوین در سال 2009 استخراج شد، یا به دنبال انتشار مقاله ای توسط Satoshi Nakamoto در توصیف اثبات مفهوم ارز برای استفاده از رمزنگاری، به جای اعتماد به یک مرجع مرکزی (ناکاموتو ، 2008) ، برای ایجاد مدیریت، استخراج یا ایجاد شد. ناکاموتو در سال 2010 پروژه را ترک کرد و هویت وی تا حد زیادی ناشناخته مانده است. با این حال، با ماهیت منبع باز بودن پروتکل نرم افزار بیت کوین، سایر توسعه دهندگان به کار بر روی آن ادامه داده و جامعه بیت کوین امروز شکوفا شده است.

گرچه ناکاموتو ناشناس است، اما کاربران نگران نیستند که وی یا هر کس، مخفیانه کنترل کامل ارز دیجیتال بیت کوین را داشته باشد. ماهیت متن باز بیت کوین به معنای افشای کامل کد منبع است. این افشاگری به هر توسعه دهنده نرم افزار اجازه می دهد تا پروتکل را بررسی کرده و نسخه های خود را از نرم افزار برای آزمایش یا توسعه بیشتر ایجاد کند و تاکنون هیچ پرچم قرمزی برای حضور ناکاموتو یا هر شخص دیگر با کنترل مخفی بلند نشده است.

نحوه کار ارز دیجیتال بیت کوین

از نظر یک شخص ساده، بیت کوین یک ارز دیجیتال است که به صورت الکترونیکی ایجاد و نگهداری می شود. این بیت کوین ها با استفاده از یک برنامه تلفن همراه، نرم افزار رایانه ای یا ارائه دهنده خدمات که کیف پول بیت کوین را فراهم می کند، ارسال و دریافت می شوند. کیف پول یک آدرس ایجاد می کند، شبیه به شماره حساب بانکی، با این تفاوت که آدرس بیت کوین یک توالی عددی منحصر به فرد است که کاربر می تواند شروع به دریافت پرداخت کند. معمولاً بیت کوین را می توان با خرید آنها در صرافی بیت کوین بدست آورد.

شبکه بیت کوین به طور مداوم تعادل بیت کوین را در یک دفتر عمومی به نام بلاکچین دنبال می کند. بلاکچین یک رکورد معتبر قابل دسترسی عمومی از کلیه تراکنش هایی است که تاکنون پردازش شده است، به هر کسی امکان می دهد تا از نرم افزار Bitcoin برای بررسی اعتبار یک معامله استفاده کند.

 انتقال بیت کوین یا معاملات به کل شبکه پخش می شود و پس از تأیید موفقیت آمیز در بلاکچین گنجانده می شود، بنابراین بیت کوین های خرج شده دیگر نمی توانند هزینه شوند. تراکنش های جدید در برابر بلاکچین بررسی می شود تا مطمئن شوید که بیت کوین ها قبلاً خرج نشده اند، بنابراین مشکل هزینه دوبرابر حل می شود.

خرید و ذخیره ارز دیجیتال بیت کوین

در برابر این زمینه فنی، بیت کوین اغلب به عنوان پرداخت در ازای کالاها و خدمات مورد استفاده قرار می گیرد در حالی که تعداد بازرگانان که پرداخت در بیت کوین را قبول می کنند کم است، بازرگانان آنلاین بیشتری وجود دارند که بیت کوین را برای کالاها و خدمات دیجیتال و فیزیکی می پذیرند. قیمت این کالاها و خدمات معمولاً براساس نرخ ارز بین بیت کوین و یک ارز در دنیای واقعی است که به راحتی در اینترنت یافت می شود.

به طور معمول، کاربری که مایل به صرف بیت کوین است، با مبادله ارز دنیای واقعی با بیت کوین، آن را بدست می آورد. این مهم می تواند با خرید بیت کوین از یک صرافی یا به سادگی از شخص دیگر حاصل شود. دستگاه های فروش بیت کوین، که اغلب "خودپردازها" نامیده می شوند، راحت ترین روش برای خرید بیت کوین هستند، زیرا به راحتی می توان پول نقد را در دستگاه وارد کرد تا بلافاصله بیت کوین بدست آورد.

بیت کوین به طور معمول در کیف پول ذخیره می شود، بنابراین کاربر برای خرید و فروش بیت کوین نیاز به داشتن کیف پول دارد. به طور خاص، این کلیدهای خصوصی هستند که در کیف پول ذخیره می شوند این کلیدها برای دسترسی به آدرس های بیت کوین و امضای معاملات استفاده می شوند و بنابراین باید ایمن نگه داشته شوند. انواع مختلف کیف پول بیت کوین وجود دارد از جمله کیف پول رومیزی، موبایل، وب و کیف پول سخت افزاری.

کاربرانی که نصب کیف پول رومیزی را در رایانه خود انتخاب می کنند می توانند کیف پول را در رایانه خود ایجاد و نگهداری کنند.

نرم افزار اصلی مشتری کلاینت بیت کوین، معروف به Bitcoin Core، که امروزه نیز مورد استفاده قرار می گیرد، شامل قابلیت ایجاد آدرس بیت کوین برای ارسال و دریافت بیت کوین و ذخیره کلید خصوصی مربوطه برای آن آدرس می باشد.

نرم افزار مختلف کیف پول دارای ویژگی های اضافی مختلفی است، اگرچه اساسی ترین عملکرد کیف پول در ذخیره کلیدهای خصوصی برای آدرس های مربوط به بیت کوین همان است.

بیت کوین به عنوان یک فناوری جدید، طیف وسیعی از مزایا و خطرات را به جدول می آورد. این بخش برخی از مشهورترین مزایا و خطرات را بیان می کند.

  • قابلیت آزادی پرداخت

  • قابلیت کنترل کاربر

  • دارای تغییرات و نوسان داخلی

  • تسهیل فعالیت مجرمانه

  • نگرش نظارتی قانونی و...

نتیجه گیری درباره ارز دیجیتال بیت کوین

همانطور که گفته شد بیت موین اولین ارز دیجیتال بود که توسط فردی باهوش و خبره ایجاد و استخراج شد و امروزه بیش از هزاران نفر آن را خریداری و به فروش می رسانند، از طرفی این ارز با قدرت، امتحانش را پس داده و قابل اعتماد ترین ارز دیجیتال در مقابل سایر ارزهای دیگر است! اگر شما هم می خواهید با این ارز بیشتر آشنا شده و در نهایت به خرید و فروش آن بپردازید، پیشنهاد می کنیم آموزش رایگان ارز دیجیتال را از دست ندهید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.