باخبر شدیم ابراهیم حاتمی‌کیا، نویسنده و کارگردان سینمای کشورمان هفته گذشته برای گرفتن تست تصویر از هنرمندان تئاتر مشهد و نقش‌آفرینی در سریال حضرت موسی(ع) به این شهر آمده است.

مشهد زیرساخت شهرک سینمایی تاریخی را دارد

رئیس انجمن هنرهای نمایشی خراسان رضوی در گفت‌وگو با خبرنگار ما اظهار کرد: ابراهیم حاتمی‌کیا سه روز در مشهد با دستیاران خود حضور پیدا کرد و از بیش از ۲۰۰ بازیگر تئاتر این شهر تست تصویر گرفت.

کریم جشنی با بیان اینکه قرار است حاتمی‌کیا برای نقش‌آفرینی در مجموعه تلویزیونی تاریخی حضرت موسی(ع) به همه شهرهای کشور سفر کند و از هنرمندان بومی هر شهر تست تصویر بگیرد، افزود: این موضوع احتمالاً حدود یک سال طول می‌کشد.

وی ادامه داد: تا جایی که می‌دانم قرار نیست در مشهد سریال تاریخی حضرت موسی(ع) ساخته شود.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی نیز در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه ظرفیت ساخت فیلم‌ها و سریال‌های تاریخی در خراسان رضوی چگونه است، اظهار کرد: خراسان رضوی چه در بخش هنرمندان و چه در حوزه جغرافیایی ظرفیت‌های بسیار خوب و بالایی دارد.

جواد روشندل ادامه داد: در حال حاضر علاوه بر اینکه خراسان رضوی هنرمندان بسیار و مشهوری در حوزه سینمای خراسان و کشور دارد، درخواست ساخت فیلم کوتاه نیز در این استان بالاست و این نشان‌دهنده ظرفیت بالای خراسان رضوی در این بخش است.

وی با تأیید حضور ابراهیم حاتمی‌کیا در مشهد برای گرفتن تست تصویر از هنرمندان تئاتر مشهد، بیان کرد: شاید بخش‌هایی از سریال حضرت موسی(ع) نیز در مشهد ساخته شود.

سرپرست معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر اینکه آیا در مشهد امکان ساخت شهرک سینمایی وجود دارد، متذکر شد: مشهد این ظرفیت را دارد اما ساخت شهرک سینمایی در این شهر بستگی به منابع مالی کشور در حوزه فرهنگ و هنر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.