۲۸ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳
کد خبر: 748073

آبی پوشان ایران در نخستین رقابت خود در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا در جده الاهلی عربستان را به بدترین شکل ممکن با پنج گل در خانه تحقیر کردند تا به این ترتیب در صدر جدول رده‌بندی گروهشان قرار بگیرند.

آتش‌بازی آبی‌ها در جدّه

شروع توفانی استقلال در این مسابقه نشان داد شاگردان فرهاد مجیدی توانمندی لازم برای صعود از گروه مرگ را دارند؛ جایی‌که تیم‌های متمول حوزه خلیج‌فارس با ریخت و پاش‌های دلارهای نفتی خود بازیکنان بزرگ خارجی را به خدمت گرفتند تا افتخارآفرینی کنند اما استقلال با تکیه بر توانمندی بازیکنان داخلی توانست در گام نخست الاهلی را با پنج گل شکست دهد.

موفقیت خیره کننده استقلال با درخشش مهدی قایدی، فرشید اسماعیلی،محمد نادری و شیخ دیاباته همراه بود، هرچند که در کنار این بازیکنان ارسلان مطهری، مسعود ریگی، وریا غفوری و رشید مظاهری هم در جمع بازیکنان موفق این دیدار قرار گرفتند.

استقلال با عبور از سد تیم الاهلی به آرامش نسبی رسید اما تیم مقابل خود را در اوج بحران فرو برد تا حدی که حالا شنیده می‌شود ممکن است سعودی‌ها که بسیار از این نتیجه خشمگین هستند تا پیش از اتمام مرحله رفت مسابقات مرحله گروهی برای چندمین بار دست به خانه تکانی روی نیمکت این تیم بزنند تا شاید این افتضاح و آبروریزی تاریخی را جبران کنند.

مجیدی: این قطعاً پایان کار نیست

اما نکته جالب توجه پس از این پیروزی نگاه منطقی و برخورد کاملاً حرفه‌ای مجیدی در نشست خبری پس از بازی بود، وی خطاب به خبرنگاران گفت: هنوز اتفاق خاصی رخ نداده، ما در بازی اول به یک پیروزی ارزشمند دست پیدا کردیم اما این قطعاً پایان کار نیست ما امشب خوشالیم اما از فردا باید این نتیجه را فراموش کنیم؛ چون حریف بعدی ما حریف ساده‌ای نخواهد بود و این تیم بدون شک برای ما دردسر ایجاد خواهد کرد.

وی درباره تعویض‌های استقلال در نیمه دوم و اینکه آیا این تعویض‌ها به خاطر افت بدنی بازیکنان بود، تأکید کرد: به هیچ وجه این‌طور نیست. تعویض‌های ما تاکتیکی بود. تغییر تاکتیک دادیم و بازیکنان تعویضی هم با کیفیت کار کردند.این تعویض‌ها سبب شد تا دقایق بیشتری صاحب توپ باشیم و بتوانیم بازی را در دست

بگیریم.

از آنجا که استقلالی‌ها زمان زیادی تا برگزاری دومین دیدار خود ندارند، فرهاد مجیدی از دیروز بار دیگر کار خود را با جدیت  شروع کرده تا در گام دوم بتواند دومین سه امتیاز ارزشمند خود را بدست آورد تا مسیر برای صعود تیمش هموارتر از قبل شود.

در دیگر بازی این گروه الدحیل دو بر صفر الشرطه را شکست داد تا آبی‌ها در صدر بایستند.بازی بعدی استقلال دوشنبه ۳۰ فروردین مقابل الشرطه عراق است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.