مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی از بازداشت هزار و ۲۳۸ متخلف شکار و صید و کشف ۲۶۳ قبضه اسلحه طی سال گذشته در خراسان رضوی خبر داد.

بازداشت بیش از هزار و ۲۰۰ شکارچی متخلف در خراسان رضوی

به گزارش قدس آنلاین،  تورج همتی  مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی با اشاره به دستگیری هزار و ۲۳۸ متخلف شکار و صید طی سال گذشته در استان، گفت: ماموران یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی طی گشت‌های مستمر در مناطق و زیستگاه‌های استان این شکارچیان غیر مجاز را در قالب ۸۲۵ فقره پرونده به دست قانون سپردند.

او افزود: از ۲۶۳ قبضه اسلحه کشف شده، یک قبضه اسلحه جنگی، ۷۲ اسلحه قاچاق و ۱۹۰ اسلحه غیرقانونی بوده و بیش از ۲ هزار عدد انواع فشنگ نیز از متهمان طی بازه زمانی یاد شده کشف و ضبط شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی ادامه داد: این متخلفان ۱۶۱ راس پستاندار وحشی از قبیل قوچ، میش، آهو، کل، بز وحشی و گراز و ۷۸۷ قطعه انواع پرندگان وحشی از قبیل کبک، باقرقره، قرقاول، چکاوک، کبوتر و مرغابی را از چرخه طبیعت استان حذف کرده اند.

همتی بیان کرد: پایش مستمر پرنده فروشی‌ها، جمعه بازارها و دیگر مراکز عرضه و فروش پرندگان منجر به کشف هزار و ۱۵۹ مورد اجزاء انواع جانوران و نیز پرندگان وحشی زنده و تاکسیدرمی شده است.

او همچنین به ۱۱۵ مورد پیشگیری از جرائم شکار و صید طی این مدت اشاره  و تصریح کرد: متخلفان جرم شروع به شکار به مراجع قضایی معرفی شده اند.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی تاکید کرد: یگان حفاظت محیط زیست استان طی یک سال اخیر از چرای غیر مجاز بیش از ۴۷ راس دام سبک در مناطق چهارگانه محیط زیست استان ممانعت و آن‌ها را از این مناطق خارج کرد و برای مالکان متخلف دام‌ها تشکیل پرونده داد و نیز با تخریب‌کنندگان ۴۳ هزار متر مربع از مناطق حفاظت شده اراضی ملی برخورد و از جرائمی همچون بوته‌کنی، قطع درختان و تصرفات غیر قانونی جلوگیری کرد.

همتی ضرر و زیان وارده به محیط زیست بابت شکار و صید جانوران وحشی در این مدت را بیش از ۱۵۵ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: محیط بانان با کمک یگان منابع طبیعی و افراد محلی، حدود ۳۰۰ هکتار از مراتع که در این مدت دچار حریق شده بودند را از خسارات بیشتر نجات دادند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.