رئیس کمیسیون کشاورزی مجلس از پایان یافتن زمان اجرای قانون تمرکز در خرداد ماه خبر داد.

 ساداتی‌نژاد: به ۱۲۰ میلیون جوجه‌ریزی در ماه نیاز داریم

قدس آنلاین؛ سید جواد ساداتی نژاد رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با تسنیم با بیان اینکه با تشکیل  قرارگاه ساماندهی توزیع مرغ یکی از معضلات اصلی که فرماندهی واحد بود حل شد، گفت: وزارت جهاد باید از حداکثر قدرت خود برای کنترل بازار استفاده کند تا التهابات این بازار که قدری فروکش کرده را مدیریت کند.

وی با بیان اینکه چیزی که امروز باید به آن توجه شود، نظام جوجه‌ریزی در کشور است، ادامه داد: الان ۱۲۰ میلیون در ماه جوجه‌ریزی داریم لازم است که این عدد افزایش پیدا کند و حداقل به ۱۴۰ میلیون برسد.

نماینده کاشان در مجلس با اعلام اینکه  اخباری درباره قاچاق جوجه یک روزه نیز وجود دارد اضافه کرد: در این زمینه تذکرات لازم به وزیر جهاد داده شده که زنجیره تولید را تحت کنترل داشته باشند.

رئیس کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس با بیان اینکه با اتمام زمان اجرایی شدن قانون تمرکز در خرداد ماه شاهد از بین رفتن برخی از مشکلاتی که در حوزه کالاهای اساسی رخ داد، خواهیم بود، اظهار داشت: سپردن برخی از اختیارات  وزارت جهاد به وزارت صمت از سوی سران سه قوه در قالب قانون تمرکز مشکلاتی را ایجاد کرد که امیدواریم با پایان یافتن زمان  آن در خرداد ماه شاهد ساماندهی بازار از سوی وزارت جهاد باشیم.

ساداتی نژاد عنوان کرد: البته به بانک مرکزی نیز درباره تامین ارز برای تأمین نهاده‌های دامی نیز تذکرات لازم داده شده است، بانک مرکزی در شش ماهه اول سال گذشته نظم مناسبی در تأمین ارز مورد نیاز برای تأمین نهاده‌های دامی نداشت که در این زمینه تذکرات لازم به آقای همتی نیز داده شده است.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.