فرمانده تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی شهید محمدجعفر نصر اصفهانی، مستقر در تربت‌حیدریه گفت: ارتش جمهوری اسلامی، در کنار دیگر نیروهای مسلح، نماد صلابت، اقتدار و عظمت نظام اسلامی است.

ارتش نماد صلابت و اقتدار نظام اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین، امیر سرتیپ دوم ستاد ضرغام مرادی امروز همزمان با روز ارتش جمهوری اسلامی، افزود: آنچه که امروز بدان می‌بالیم، مرهون حماسه آفرینی و پایمردی دلیرمردانی است که در دوران هشت ساله دفاع مقدس در کارزاری شگرف، در مقابل تمام قدرت‌های روز جهان آبدیده شده و سربلندی و افتخار را برای میهن عزیز خویش به ارمغان آوردند.
وی ادامه داد: روز ارتش، یادآور رشادت بزرگمردانی است که شجاعانه جان خود را در طبق اخلاص گذاشتند تا از کیان نظام جمهوری اسلامی دفاع کنند.
فرمانده تیپ ۱۷۷ متحرک هجومی مستقر در تربت‌حیدریه گفت: با توجه به گسترش شیوع ویروس کرونا، شکل و ساختار برنامه‌های این یگان نظامی به شکلی است که عمده فعالیت‌های فرهنگی با همت خانواده کارکنان انجام می‌شود تا انسجام و همدلی در جامعه نیز نمود بیشتری یابد.
وی میزان مشارکت خانواده‌ها، جوانان و نوجوانان و شوق آنها را برای حضور در برنامه‌های فرهنگی ستودنی خواند و بیان کرد: برپایی محفل انس با قرآن به صورت زنده و تجدید میثاق با آرمان‌های شهدا در جوار شهید گمنام تدفین شده در شهرک سازمانی، از دیگر برنامه‌های این یگان نظامی است.
امیر سرتیپ مرادی افزود: عطر افشانی و گلباران مزار شهدا، سرکشی از خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران، برگزاری مراسم جنگ شادی ویژه کارکنان و خانواده‌ها و همچنین سربازان مستقر در مناطق مرزی، تجلیل از خانواده‌های موفق در عرصه‌های مختلف علمی، فرهنگی و ورزشی، برگزاری مسابقه کتابخوانی در بستر فضای مجازی از برنامه‌های دهه ارتش در سال جدید است.
وی در ادامه اظهار داشت: امسال نیز اجرای رزمایش کمکهای مومنانه از سوی کادر تیپ ۱۷۷ نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در منطقه تربت‌حیدریه تداوم خواهد یافت.

امیر مرادی گفت: پارسال افزون بر ۲۰۰ بسته معیشتی، هر بسته به ارزش چهار میلیون ریال در چهارچوب کمکهای مومنانه به خانواده‌های کم درآمد و نیازمند در تربت‌حیدریه و زیرکوه قائنات اهدا شد.  

وی افزود: همچنین سه هزار پرس غذای گرم بین اهالی روستاهای مرزی زیرکوه قائنات که برخی از یگانهای تیپ ۱۷۷ تربت‌حیدریه در آن منطقه استقرار دارند، توزیع شد.  
مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب غربی مشهد واقع است.  

حضرت امام خمینی (ره) در سال ۱۳۵۸، ۲۹ فروردین را به عنوان روز ارتش نامگذاری کردند. همچنین از ۲۱ فروردین، سالروز شهادت سپهبد علی صیاد شیرازی تا سوم اردیبهشت، روز شهادت امیر سپهبد محمدولی قرنی، به عنوان دهه بزرگداشت ارتش جمهوری اسلامی نام گرفته است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.