مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی تربت‌ حیدریه گفت: ساخت ۱۱۸واحد مسکونی برای اقشار تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی در این شهرستان در حال اجرا است که تاکنون تعدادی از آنها نیز به بهره برداری رسیده اند.

ساخت ۱۱۸ واحدمسکونی برای محرومان در تربت حیدریه

به گزارش قدس آنلاین، اصغر کوهسرخی  افزود: پارسال بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در حوزه مسکن روستایی شهرستان ابلاغ شد که ۴۴۶ واحد برای دریافت ۱۹۳ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از این مبلغ به بانک‌های عامل معرفی شدند.
وی اظهار داشت: پارسال همچنین برای احداث ۲۸۹ واحد مسکن محرومان، ۳۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض به حساب آنان واریز شد.
مدیر بنیاد مسکن تربت‌ حیدریه در ادامه بیان کرد: طرح صدور اسناد مالکیت در ۱۰۳ روستا و سه شهر زیر ۲۵ هزار نفر در دست اجرا است که تاکنون بیش از ۱۰ هزار و ۳۰۰ جلد سند مالکیت، برای حدود ۵۰ درصد از واحدهای روستایی، صادر و تحویل متقاضیان شده‌ است.
کوهسرخی گفت: در سال ۹۹ با توجه به تعیین ۴۵۰ فقره برای سهمیه شهرستان، ۵۱۵ جلد سند نیز صادر و تحویل متقاضیان شد.
وی  در خصوص احداث مسکن برای محرومان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی نیز گفت: تعداد ۷۱ واحد برای مشمولان کمیته امداد، ۲ واحد برای ایتام زیر پوشش این نهاد و همچنین ۲۲ واحد برای مشمولان زیر پوشش بهزیستی و ۲۱ واحد برای خانوارهای ۲ معلول به بالای زیر پوشش این اداره با تسهیلات مسکن روستایی و کمک بلاعوض بنیاد مسکن، کمیته امداد و بهزیستی شهرستان در دست اجرا است که تعدادی از این واحدها نیز به بهره برداری رسیده‌ است.
مدیر بنیاد مسکن تربت ‌حیدریه گفت: رسیدگی به محرومان، توسعه عدالت اجتماعی و بسترسازی توسعه، از جمله اهداف این بنیاد است و در حوزه عمران روستایی، تهیه طرح‌های هادی روستایی، صدور اسناد مالکیت روستایی و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت، تملک واگذاری زمین روستایی بهسازی بافت با ارزش، بهسازی روستاهای نمونه و هدف گردشگری از جمله فعالیت‌های بنیاد است.
کوهسرخی افزود: اجرای طرح هادی شامل بازگشایی مسیر، خاکبرداری، زیرسازی، آسفالت، اجرای جدول و کانیو و آبرو، پیاده روسازی و دیواره سنگی در ۴۵ روستای شهرستان اجرا شده و اجرای طرح هادی هفت روستا و سنگفرش معابر روستای گردشگری ملی ابریشم «بسک» توسط این نهاد در دست اجرا است.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.