رئیس موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی خبر داد: بر اساس آخرین گزارش ارزیابی و رتبه بندی معاونت پژوهشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از مراکز زیر مجموعه این وزارتخانه که اواخر سال 1399 منتشر شد، موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موفق به کسب رتبه اول در شاخص تعداد قراردادهای در حال اجرای مرتبط با جامعه و صنعت نسبت به تعداد کل دانشجویان پذیرش شده گردید.

موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی موفق به کسب رتبه اول نسبت تعداد قراردادها به دانشجویان شد

به گزارش قدس آنلاین و به نقل از روابط عمومی موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی، «دکتر قدیر رجب زاده» با بیان این مطلب افزود: بر اساس این ارزیابی در شاخص های "مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت جاری به دانشجویان پذیرش شده" و "مبلغ جذب شده قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به تعداد کل دانشجویان پذیرش شده" در بین دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی به ترتیب در رتبه های هشتم و ششم قرار گرفته است. 
وی گفت: همچنین این موسسه در شاخص نسبت تعداد قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت در حال اجرا به تعداد کل پایان نامه های تحصیلات تکمیلی رتبه دوم را کسب نموده است.
وی بیان کرد: موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از سال 1390 بر اساس مجوز وزارت علوم، تحقیقات و فناوری بر اساس ارائه مستندات طرح های کاربردی و صنعتی، اقدام به پذیرش دانشجویان دکترا در رشته صنایع غذایی نموده است و در حال حاضر 41 دانشجوی دکتری پژوهش محور در این موسسه در حال تحصیل بوده و تاکنون 32 نفر نیز در 4 گرایش صنایع غذایی، شیمی مواد غذایی، زیست فناوری مواد غذایی و فناوری مواد غذایی فارغ التحصیل شده اند.
رجب زاده با تاکید بر رویکرد دانشگاه های نسل سوم افزود: رویکرد اصلی این موسسه، تربیت نیروی انسانی متخصص، خلاق و کارآفرین با تکیه بر کیفیت آموزش و پژوهش بر پایه طرح های نوآور و تقاضامحور صنعتی است.
وی گفت: ارتقاء مهارت های علمی و تخصصی دانشجویان به منظور رفع نیازهای مختلف صنعت غذا و تولید دانش فنی متناسب با نیازهای جامعه و صنعت، از دیگر اهداف این موسسه در تربیت داتشجویان دکتری به شمار می رود.

موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی یکی از مراکز برتر در زمینه درآمدزایی معرفی شد
رجب زاده همچنین ادامه داد: بر اساس این گزارش موسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی به عنوان یکی از مراکز برتر در زمینه درآمد زایی در بین دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی وابسته به وزارت علوم معرفی شد.
وی افزود: در برنامه راهبردی دوم مؤسسه که به تصویب هیأت امنای منطقه 1 پژوهشی نیز رسیده است، توسعه پژوهش های کاربردی، توسعه تعاملات دو سویه با بخش های مختلف صنایع غذایی و کمک به آنها برای حل چالش های علمی و تخصصی، از جمله جهت گیری های اصلی مؤسسه در برنامه راهبردی دوم (1400 – 1397) بوده و در این برنامه تعداد قراردادهای پژوهشی صنعتی و اعتبار جذب شده از محل این قراردادها از جمله شاخص های سنجش این راهبرد بوده است .  
دکتر رجب زاده اضافه کرد: اینکه در این ارزیابی مؤسسه پژوهشی علوم و صنایع غذایی از بین تمام دانشگاه ها و مؤسسات پژوهشی کشور در شاخص "نسبت مبلغ قراردادهای ارتباط با جامعه و صنعت به بودجه مرکز" در رتبه چهاردهم کشور قرار گرفته، نشان دهنده توفیق در ارتقای بهره وری و استفاده بهینه از منابع دولتی در مؤسسه به عنوان یکی از جهت گیری های اصلی در برنامه راهبردی مؤسسه می باشد. 
وی ادامه داد: در این مدت تمام تلاش ارکان مؤسسه رسیدن به اهداف مصرح در این سند بوده و خوشبختانه گزارش منتشر شده از این ارزیابی از سوی معاونت پژوهشی وزارت عتف مؤید حرکت رو به جلو مؤسسه در جهت اهداف و برنامه هاست و یقیناً با عزم و اراده ای که در مؤسسه وجود دارد در سال های آینده شاهد گام های بلند تری در این رابطه خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.