به گفته معاون فنی گمرک کشور از ۱۵ بهمن ماه سال گذشته تا به امروز مجموعاً ۹ محموله واکسن و مجموعاً ۱ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است.

آمار واکسن‌های کرونای واردشده به کشور تا به امروز +جدول

مهرداد جمال ارونقی معاون فنی گمرک کشور  در گفت و گو با قدس آنلاین آمار محموله‌های واکسن‌های وارداتی کرونا را که تاکنون به کشور وارد شده است، تشریح کرد.

به گفته ارونقی و طبق جدول ارائه شده در نامه معاون گمرک کشور خطاب به دکتر شانه ساز معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو، اولین محموله واکسن کرونای وارداتی مربوط به واکسن روسی اسپوتنیک در تاریخ ۱۵ بهمن ۱۳۹۹ و آخرین محموله مربوط به واکسن چینی در تاریخ ۲۶ فروردین ماه سال ۱۴۰۰ بوده است.

 مهرداد جمال ارونقی در نامه‌ای به رئیس سازمان غذا و دارو کشور اعلام کرد، تا کنون حدود ۲ میلیون دوز واکسن از گمرک فرودگاه امام خمینی وارد کشور شده است.

طبق اعلام معاون فنی گمرک کشور در بازه زمانی ذکر شده،  ۹ محموله واکسن و مجموعا ۱ میلیون و ۹۹۵ هزار و ۸۰۰ دوز واکسن کرونا وارد کشور شده است.

متن این نامه به شرح ذیل است:

ضمن ایفاد جدول و آمار واکسن های وارداتی متضمن تاریخ ورود و تعداد دوز آنها به استحضار می رساند: از تاریخ ۱۵/۱۱/۱۳۹۹ لغایت ۲۶/۰۱/۱۴۰۰ ، نُه -۹- محموله واکسن وارداتی : روسی؛ چینی ؛ هندی و کره ای مجموعاً به تعداد ۱.۹۹۵.۸۰۰ دوز از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) وارد کشور شده و پس از انجام تشریفات گمرکی با حداقل اسناد، بصورت حمل یکسره و شبانه روزی ، در حداقل زمان ممکن (زیر ۱۵ دقیقه) تحویل نمایندگان محترم وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گردیده است. مزید استحضار، اینجانب به همراه نمایندگان سازمان های ذیربط ، هنگام ورودکلیۀ محموله های ذکر شده ، درمحل، حضور میدانی داشته و هیچگونه ایستایی در انجام تشریفات گمرکی و ترخیص واکسن های وارده بوجود نیامده است

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.