سه نماینده از چهار نماینده فوتبال ایران در رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا با برگزاری سه مسابقه خود در دور رفت این رقابت‌ها حالا خود را برای شروع دور برگشت آماده می‌کنند تا با بدست آوردن حداکثر امتیازهای موجود از این سه بازی مسیر صعود خود را برای حضور در مرحله بعدی رقابت‌ها هموار کنند.

  امضای «گوا»  پای صعود  پرسپولیس

صدرنشین بلامنازع

در میان تیم‌های پرسپولیس، فولاد و تراکتورسازی،شاگردان یحیی گل‌محمدی بهترین شرایط را دارند و با کسب سه پیروزی متوالی با ۹ امتیاز در صدر جدول رده‌بندی قرار دارند و حالا امیدوارتر از سایر همگروهی‌های خود در گروه پنجم کار خود را در دور برگشت استارت خواهند زد. آن‌ها با شکست العین، الریان و گوا ۹ امتیاز کامل دور رفت را به حساب خود واریز کردند تا بخت نخست صعود به مرحله بعدی این رقابت‌ها لقب گیرند.

حالا آن‌ها برای صعود تنها باید گوا را جمعه از پیش رو بردارند تا با خیال راحت برای دور بعد برنامه‌ریزی کنند. مشکل اصلی سرخ‌ها حالا انگیزه‌های رقبا برای شکست دادن این تیم است. چون سه تیم دیگر وضعیت نزدیکی به هم دارند و هنوز می‌توانند به صعود امیدوار باشند.

شانس بالای فولاد

پس از پرسپولیس، فولاد خوزستان شرایط بهتری نسبت به تراکتورسازی تبریز دارد، شاگردان جواد نکونام با ۵ امتیاز در رده دوم جدول گروه چهارم قرار دارند، البته صدرنشینی النصر تنها به واسطه تفاضل گل بهتر است، از این رو همچنان شانس بازپسگیری صدر نزد شاگردان نکونام زنده است، فولادی‌ها در سومین بازی خود برابر النصر عربستان با بد اقبالی رو به‌رو شدند وگرنه می‌توانستند در حال حاضر با ۷ امتیاز در صدر گروه چهارم قرار داشته باشند، اما گل دقیقه ۹۴ آن‌ها که به دلیل آفساید از سوی داور پذیرفته نشد، باعث شد آن‌ها با قرار گرفتن در رده دوم به استقبال بازی‌های دور بعد بروند.

السد قطر تهدید جدی فولاد است، با این حال اگر جواد نکونام بتواند در بازی‌های دور برگشت همانند دور رفت حداکثر امتیازهای موجود را بدست آورد این شانس را دارد به عنوان تیم سر گروه یا یکی از تیم‌های برتر این مسابقات راهی دور بعد شود.

تراکتور در دست انداز

اما شرایط دیگر نماینده فوتبال باشگاهی کشورمان به نسبت سه تیم دیگر بسیار سخت‌تر است، شاگردان رسول خطیبی با سه تساوی تنها سه امتیاز در حساب خود می‌بینند، هرچند آن‌ها نسبت به نیروی هوایی عراق و پاختاکتور یک امتیاز بیشتر دارند، اما این اختلاف اندک نمی‌تواند تضمین مناسبی برای موفقیت این تیم به حساب بیاید، به ویژه که در دوره برگشت قطعاً الشارجه و پاختاکور برای کسب حداکثر امتیازها با توپ پر به میدان خواهند آمد و این مسئله کار را برای خطیبی دشوار خواهد کرد.

برنامه بازی‌ها

جمعه ۳ اردیبهشت

گوا- پرسپولیس ساعت ۲۱:۳۰

تراکتورسازی- نیروی هوایی عراق ۱۹:۳۰

النصر- فولاد ساعت ۲۲:۳۰

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.