مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی گفت: این مؤسسه با تدوین برنامه‌های تاب‌آوری، فعالیت‌های چاپی خود را در شرایط کرونایی به خوبی مدیریت کرده است.

تدوین برنامه‌های تاب‌آوری و مدیریت فعالیت های چاپی در شرایط کرونایی

به گزارش قدس آنلاین، مهندس مسعود فرزانه مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی  با بیان اینکه صنعت چاپ، از صنایعی است که تحت تاثیر شدید شرایط کرونایی در کشور قرار گرفته است، گفت:بخش عمده‌ای از مشتریان که همان ناشران هستند در وضعیت فعلی دچار محدودیت یا تعطیلی واحدهای خود شده‌اند و این موضوع بر روند فعالیت صنعت چاپ کشور تأثیر منفی داشته است.

وی ادامه داد: به همین دلیل این موسسه به منظور ایجاد توانایی مقاومت در برابر بحران‌ها و ریسک‌های ناشی از دوران کرونا و در راستای تدوین برنامه‌های تاب‌آوری در شرایط خاص اقتصادی کشور، مدیریت فعلی بحران کرونا و چگونگی مواجه شدن با تبعات آن، ۵ حوزه مهم را مورد توجه قرار داده است.

فرزانه در ادامه «سرمایه‌های انسانی»، «حفظ مشتریان و مخاطبان»، «زنجیره تأمین مواد اولیه و مصرفی»، «مدیریت موارد مالی» و «ایجاد شیوه‌های نوین کسب و کار متناسب با شرایط کرونایی» را از جمله این حوزه‌ها برشمرد و گفت: در حوزه سرمایه انسانی، تضمین تداوم اشتغال کارکنان تا زمان تغییر شرایط کرونا، برنامه‌ریزی برای جانشین‌سازی افراد مبتلا به کرونا، انجام برنامه‌های حمایتی معیشتی، اجرای مصوبات دورکاری کارکنان، تأمین اقلام بهداشتی (ماسک، دستکش، محلول‌های ضدعفونی کننده و...)، تعریف شیفت‌ها و نوبت‌های ‌کاری شناور و... انجام پذیرفت.

وی تصریح کرد: در حوزه حفظ مشتریان و مخاطبان نیز تمرکز بر تأمین نیازهای مشتریان و مخاطبان کلیدی و مؤثر از جمله آستان قدس رضوی و به ویژه حرم مطهر امام هشتم(ع) و همچنین مؤسسه‌های فرهنگی این نهاد مقدس، اولویت‌بندی خدمات و محصولات برای پاسخگویی سریع و بهنگام به مشتریان، پیش‌بینی تغییرات ایجاد شده در حوزه کسب و کار صنعت چاپ و رفتار و انتظارات مخاطبان، انجام فعالیت‌های تبلیغی برای حفظ فروش با توجه به شرایط کرونایی و... صورت گرفت.

مدیر عامل موسسه چاپ و انتشارات آستان قدس رضوی در ادامه با بیان اینکه توجه به زنجیره تأمین مواد اولیه و مصرفی برای این مؤسسه از اهمیت بالایی برخوردار است، اظهار کرد: در این زمینه نیز طراحی، برنامه‌ریزی، اجرا و کنترل عملیات مرتبط با زنجیره تأمین متناسب با فضا و شرایط جدید صنعت چاپ کشور، بررسی امکان دسترسی به تأمین‌کنندگان جدید، همکاری و ارتباط نزدیک‌تر با تأمین‌کنندگان برای کاهش موانع تأمین کالا، یافتن راهکارهای جدید با هدف جلوگیری از وقفه در تأمین کالا و... از جمله موضوعات مهم این حوزه است که به آن‌ها توجه جدی شده است.

وی خاطر نشان کرد: در کنار این موضوع، مدیریت موارد مالی به عنوان چهارمین حوزه در فعالیت‌های این مؤسسه با کاهش هزینه‌های غیرضروری، توقف سرمایه‌گذاری در فعالیت‌ها با اولویت پایین و... انجام شد و در زمینه پنجمین حوزه یعنی ایجاد شیوه‌نامه‌های نوین کسب و کار با شرایط کرونایی هم کشف فرصت‌های جدید در کنار بهره‌برداری از مزیت‌های فعلی و تدوین سناریوهای مختلف برای مدیریت شرایط کرونا در این مؤسسه مورد توجه اساسی قرار گرفت.

منبع: آستان نیوز

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.