رئیس اداره پاسخگویی به سؤالات دینی آستان قدس رضوی گفت: در ایام ماه مبارک رمضان ۱۰ میز خدمتی با هدف پاسخگویی کارشناسان علوم دینی به سوالات شرعی و اعتقادی زائران به صورت شبانه‌روز آماده خدمت‌رسانی به زائران هستند.

کارشناسان علوم دینی حرم رضوی در ماه رمضان شبانه‌روز پاسخگوی سوالات زائران هستند

به گزارش قدس آنلاین، حجت‌الاسلام ‌و المسلمین مهدی حسن‌زاده، پاسخگویی به سؤالات دینی زائران را یکی از دغدغه‌های مهم معاونت تبلیغات اسلامی آستان قدس رضوی دانست و عنوان کرد: در ایام ماه پر خیر و فضیلت رمضان بیش از ۱۰ میز خدمتی برای پاسخگویی به سؤالات شرعی، اعتقادی، اخلاقی و مشاوره خانواده، سلامت و حرم شناسی زائران و مجاوران امام رئوف(ع) تدارک دیده ‌شده است.

وی با بیان اینکه طرح «میز خدمت» به تفکیک خواهران و برادران در حال برگزاری است، خاطر نشان کرد: این طرح در ورودی‌های پر تردد اعم از بست‌های شیخ طوسی، شیخ طبرسی و باب الرضا(ع) دایر شده و به صورت شبانه‌روزی آماده خدمت‌رسانی به زائران و مجاوران است.

این مقام مسئول همچنین افزود: در میزهای خدمت از حضور هم‌زمان کارشناسان علوم دینی خانم و آقا استفاده‌ شده است و به دلیل مواجهه رودررو با زائران، افرادی برای این طرح گزینش‌ شده‌اند که دارای تحصیلات بالای حوزوی و نیز دانشگاهی هستند و سال‌ها در حوزه‌های فرهنگی سابقه فعالیت میدانی دارند. حجت‌الاسلام حسن زاده تصریح کرد: این کارشناسان علوم دینی در هر شیفت ۴ ساعته خدمت، به‌طور متوسط پاسخگوی ۴۰ مراجعه‌کننده هستند و به همین دلیل باید از سطح دانش خوبی برای نوع مواجهه و پاسخگویی به مردم برخوردار باشند و  جنس نیازهای زائران و شکل جواب دادن به پاسخ‌ها را که از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است به درستی تشخیص دهند.

وی با بیان اینکه پاسخگویی به سؤالات زائران و مخاطبان هیچ‌ گاه تعطیل نشده است، گفت: حتی در زمانی که حرم به خاطر ویروس منحوس کرونا بر روی زائران بسته بود این طرح از طریق سامانه‌های تلفنی، پیامکی و پخش زنده شبکه‌های اجتماعی اجرا شد.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.