سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: برنامه ابلاغی طرح اقدام ملی تولید و عرضه مسکن در این استان ساخت مسکن برای ۴۸ هزار و ۸۱۹ نفر است که در این راستا ۸۸ هزار و ۳۶۵ متقاضی ثبت نام شده‌اند.

۸۸ هزار نفر در خراسان رضوی متقاضی شرکت در طرح اقدام ملی مسکن شدند

به گزارش قدس آنلاین، محمدعلی منصوری  افزود: از مجموع ثبت نام شدگان استان در این طرح تاکنون برای ۱۸ هزار و ۸۶۷ نفر، پروژه تعریف شده است.

وی سهم اداره کل راه و شهرسازی از برنامه اقدام ملی مسکن در خراسان رضوی را ساخت مسکن برای ۲۰ هزار و ۹۶ نفر و تعداد کل ثبت نام شدگان آن را ۴۲ هزار و ۳۲۱ نفر، سهم بنیاد مسکن انقلاب اسلامی را ساخت مسکن برای پنج هزار و ۲۸۱ نفر و تعداد ثبت نام شدگان آن را ۱۳ هزار و ۸۶۹ نفر، سهم شرکت عمران شهرهای جدید گلبهار و بینالود را ساخت مسکن برای ۱۷ هزار و ۸۷۵ نفر و تعداد کل ثبت نام شدگان آن را ۱۶ هزار و ۵۷۳ نفر ذکر کرد.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: برنامه شرکت بازآفرینی شهری در طرح اقدام ملی مسکن برای خراسان رضوی ساخت مسکن برای پنج هزار و ۶۵۷ نفر است که این مهم از طریق پرداخت تسهیلات کم بهره و تخفیف عوارض شهرداری و نظام مهندسی انجام می گیرد و تاکنون نیز از بین متقاضیان سهم اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی از این طرح  ۱۵ هزار و ۵۹۶ نفر ثبت نام کرده اند.

وی گفت: سهم این استان از طرح مسکن مهر ۱۲۰ هزار و ۵۸۱ واحد مسکونی بود که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۲ واحد مربوط به شهرهای دارای کمتر از ۲۵ هزار نفر جمعیت و ۴۳ هزار و ۵۵۵ واحد مربوط به شهرهای جدید و ۵۶ هزار و ۹۷۴ واحد مربوط به شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت است.

منصوری پیشرفت اجرایی طرح مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی را بیش از  ۸۷.۱۵ درصد ذکر و بیان کرد: از مجموع واحدهای مسکن مهر این شهرها ۵۱ هزار و ۳۹۲ واحد افتتاح شده و پنج هزار و ۵۸۲ واحد در شرف افتتاح است.

وی افزود: دلیل اصلی به پایان نرسیدن بخشی از واحدهای مسکن مهر، نبود متقاضی و افزایش هزینه های ساخت در فرآیند اجرایی پروژه ها است.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی ادامه داد: از کل واحدهای مسکن مهر در شهرهای بالای ۲۵ هزار نفر جمعیت خراسان رضوی، ۵۲ هزار و ۸۰۸ واحد دارای متقاضی و چهار هزار و ۱۶۶ واحد فاقد متقاضی است که در صورت مراجعه متقاضی در برخی موارد قابل تحویل است.

وی گفت: تعداد واحدهای فاقد متقاضی دارای پیشرفت اجرایی کمتر از ۳۰ درصد، هزار و ۹۵۰ واحد است که در حال تعیین تکلیف آنها هستیم.

منصوری افزود: با تمهیداتی که دولت در افزایش تسهیلات یا تبدیل واحدهای باقیمانده مسکن مهر به طرح اقدام ملی مسکن به عمل آورده است و با پیگیری مسوولان تلاش می‌ شود حداکثر تا پایان سال جاری بتوان این واحدها را تکمیل و در قالب برنامه های جدید به بهره برداری رساند.

وی ادامه داد: ۳۱ شهر از ۸۱ شهر خراسان رضوی دارای محلات هدف بازآفرینی است که مشتمل بر ۱۱۷ محله و ۹ هزار و ۲۰۲ هکتار است. در این تعداد شهر ۱.۷ میلیون نفر در محلات هدف بازآفرینی شهری زندگی می‌کنند.

سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی گفت: هم اینک ۵۸ پروژه با پیشرفت فیزیکی ۷۶ درصد و هزینه ۹۰۸ میلیارد و ۱۴۸ میلیون ریال در خراسان رضوی اجرا شده یا در حال اجراست که از این تعداد تاکنون ۲۲ پروژه افتتاح شده که شامل  پروژه های مرتبط با دانشگاه علوم پزشکی مشهد، کمیته امداد، بهزیستی، آب و فاضلاب، کلانتری، ساخت و نوسازی مدارس، روشنایی و توزیع برق، خدمات روبنایی شهری و کتابخانه است.

وی در خصوص پروژه های روبنایی در دست اجرا در سایت مسکن مهر خراسان رضوی نیز افزود: ساخت ۱۳ مسجد در مجموع با وسعت ۱۴ هزار و ۳۲۴ مترمربع و هزینه ۲۰ میلیارد و ۲۵۸ میلیون ریال، ۶۵ درصد پیشرفت اجرایی دارد و ساخت هشت مدرسه توسط اداره کل راه و شهرسازی ۱۰۰ درصد و هفت مدرسه توسط اداره کل نوسازی مدارس ۳۱ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

منصوری کمک مالی به ساخت مسجد نهالستان نیشابور به مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال و مسجد کاخک به مبلغ ۷۰۰ میلیون ریال را از دیگر اقدامات اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی در حوزه امور زیربنایی برشمرد.

انتهای پیام

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.