جلسه تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با حضور قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسؤولان شهرستان برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی مشهد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه تودیع و معارفه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مشهد با حضور قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی و جمعی از مسؤولان شهرستان برگزار شد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی در این نشست به اولویت‌های سازمان در سال ۱۴۰۰ اشاره کرد و گفت: تأمین به موقع نهاده‌های کشاورزی به‌ویژه نهاده‌های مورد نیاز دام سبک و سنگین و حفظ دام‌های مولد، رصد و پایش توزیع نهاده‌ها و برخورد جدی با متخلفین، حفظ کاربری و نظارت بر اراضی واگذار شده، افزایش بهره‌وری در مصرف آب و توسعه سامانه‌های نوین آبیاری، انتقال آب با لوله و احیا و مرمت قنوات، توسعه گلخانه‌ها و پوشش‌دار کردن باغات، حذف واسطه‌ها و نظارت بیشتر بر توزیع و مصرف بهینه اعتبارات تخصیص داده شده از جمله اولویت‌های سازمان در سال جاری است که با جدیت دنبال می‌شود.

جواد اسماعیلی با تاکید به اهمیت تشکل‌ها و تعاونی‌ها اظهار کرد: تشکل‌های کشاورزی با تعامل با سایر زیربخش‌های جهاد کشاورزی با آموزش و برنامه‌ریزی، ایجاد و توسعه برندها و تشکیل واحدهای تجاری و پیگیری صادرات محصولات می‌توانند نقش بسیار مهمی در جهش تولیدات کشاورزی و بازاریابی محصولات کشاورزی داشته باشند.

وی افزود: در بخش کشاورزی استان تشکل‌های بسیار توانمندی وجود دارد و سازمان جهاد کشاورزی استان بنا دارد از ظرفیت ویژه آن‌ها در تولید، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی استفاده کند.

اسماعیلی به مشارکت دادن شرکت‌های دانش بنیان در بخش کشاورزی اشاره کرد و گفت: بی‌تردید با ادامه روند افزایش جمعیت و نیاز مبرم به فرآورده‌های کشاورزی در آینده نزدیک باید نیاز غذایی این جمعیت از زمین و بخش کشاورزی تأمین شود از این رو ضروری است کشاورزی دانش بنیان که متکی به فناوری روز دنیا است، توسعه یابد.

وی افزود: از طرفی با بحران غذایی  موجود با تغییر الگوی کشت و کشت محصولاتی با درآمد بیشتر و کم‌آب‌ بر و به‌کارگیری دانش نوین و راهبردهای مؤثر شرکت‌های دانش بنیان می‌توان از این چالش بزرگ خارج و آینده‌ای بهتر برای بخش کشاورزی متصور شد.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی به توانمندسازی و تنوع‌بخشی به برنامه‌های آموزشی اشاره و عنوان کرد: توانمندسازی کارکنان به معنای این نیست که مدیریت از مسئولیت خود در سازمان دست بکشد، بلکه در یک سازمان با کارکنان توانمند، مسئولیت‌پذیر، مدیریت مشارکتی، ایجاد محیطی بانشاط که در آن مدیریت باید به کارکنان اعتماد کند و با آن‌ها به خوبی ارتباط برقرار کند.

اسماعیلی افزود: با توانمندسازی کارکنان میزان اعتماد به نفس آن‌ها افزایش می‌یابد و این اعتماد به نفس اضافی باعث ایجاد رضایت شغلی و سطح بالای بهره‌وری می‌شود، ما باید برای تحقق شعار سال از همه ظرفیت‌های ممکن استفاده کنیم و با احصاء به‌موقع چالش‌ها و اولویت‌بندی و راهکارهای پیشنهادی برای رفع موانع تمام همت خود را به‌کار گیریم.

وی با اشاره به خشکسالی و شرایط دشوار تحریم و تأثیر آن بر بخش کشاورزی اشاره و بیان کرد: امیدواریم با توکل به خدا و برنامه‌ریزی صحیح و استفاده درست از منابع بتوانیم شعار سال را توسط مقام معظم رهبری تعیین شده است، محقق کنیم.

در پایان مراسم از زحمات امید طهماسبی‌زاده در دوران تصدی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان مشهد تقدیر و سعید خوش‌قامت به عنوان سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان مشهد منصوب شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.