رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد با اشاره به کاهش قیمت طلا و سکه گفت: پررنگ ترین دلیل این مساله مذاکراتِ صورت گرفته در خصوص برجام است. اگر مذاکرات به خوبی پیش‌برود قیمت‌ها بیشتر از این نیز کاهش پیدا می‌کنند.

روند کاهشی قیمت طلا و سکه ادامه‌ خواهد داشت؟

به گزارش قدس آنلاین، محمدباقر معبودی نژاد در خصوص نرخ طلا و سکه در مشهد اظهار کرد: با توجه به تعطیلی بازارها، این روزها ما نرخ اعلام نمی‌کنیم. البته نرخ‌ طلا و سکه نسبت به قبل از تعطیلات هم آنچنان تغییری نکرده است، هم‌اکنون سکه حدود ۱۰میلیون و ۲۰۰ تومان و طلا هم هر گرمِ ۱۸عیار آن یک میلیون و ۱۰هزار تومان است.  

وی همچنین در پاسخ سوالی درخصوص وضعیت خرید و فروش در بازار توضیح داد: هم‌اکنون بیشتر مردم درگیر مشکل هستند و هدف درصد زیادی از مراجعان به بازار طلا و سکه فروش آن‌ برای پرداخت حساب‌هایی از جمله رهن خانه‌شان است.  

رییس اتحادیه طلاوجواهر مشهد عنوان کرد : نرخ طلا قبل از تعطیلات یک میلیون و ۷۰ هزار تومان بود و بعد از تعطیلات یک میلیون و ۱۰ هزار تومان. قیمت ارز نیز کاهش پیدا کرده است و پررنگ ترین دلیل آن مذاکراتِ صورت گرفته در خصوص برجام است. اگر مذاکرات به خوبی پیش‌برود قیمت‌ها بیشتر از این نیز کاهش پیدا می‌کنند اما اگر مذاکرات به نتیجه نرسد احتمالا قیمت‌ها افزایش پیدا می‌کنند. ما امیدواریم مذاکرات به نتیجه های خوبی برسد زیرا وقتی که قیمت‌ها کاهش یافته یا متعادل شوند، مردم بیشتر به خرید می‌پردازند و این باعث بهبود و رونق بازار طلا و سکه می‌شود.

معبودی نژاد همچنین گفت : من از شما به عنوان رسانه و صدایی که سخن مردم را به گوش مسوولان می‌رساند می‌خواهم که به این موضوع بپردازید که ای کاش به‌جای تعطیلی دائم اصناف، فکری هم به حال ادارات و بانک‌ها می‌کردند. هم اکنون در بانک‌ها جمعیت زیاد است و ارباب رجوع‌ها کم. علاوه بر آن فضا بسیار کوچک است و اصلا پروتکل‌ها آنطور که باید رعایت نمی‌شود.

وی ادامه داد : کنترل اصناف دیگر از دست ما خارج شده و اگر تعطیلی اصناف بیشتر از این ادامه پیدا کند تنش‌هایی رخ خواهد داد که قابل کنترل نخواهد بود. باید در این زمینه یک فکر اساسی صورت گیرد، اگر می‌خواهند واقعا تعطیل کنند پس دستور تعطیلی بانک‌ها را نیز اعلام کنند. زیرا تا وقتی بانک‌ فعالیت خود را ادامه دهد و چک‌ها را برگشت بزند زندگی ما تحت فشار بدی قرار می‌گیرد. مگر کرونا فقط از طریق فعالیت اصناف منتقل می‌شود و با فعالیت‌های ادارات و بانک‌ها کنترل می‌شود؟  

رییس اتحادیه طلا و جواهر مشهد افزود: فشار سنگین تعطیلی اصناف روی دوش طلافروشان بیشتر از دیگر صنوف است. زیرا ما درگیر مسائلی همچون سرقت‌های مسلحانه هستیم و اگر مغازه‌ها باز باشد و سرقتی صورت بگیرد ما نمی‌توانیم پیگیری های لازم را انجام دهیم چون اولین سوالی که از ما می‌پرسند این است که چرا در دوران تعطیلی مغازه را باز کرده‌اید؟

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.