۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۵۵
کد خبر: 749596

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: بهار امسال میوه در بازار این شهر فراوان است و قیمت آن بویژه میوه های نوبرانه افت قابل توجهی داشته و این کاهش قیمت ادامه دارد.

قیمت میوه در بازار مشهد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، حیدر ساکن برجی  افزود: میوه های پاییزی مانند سیب و پرتقال که در زمستان سال گذشته ذخیره سازی شده و به طور کامل در عید نوروز جذب نشد، اکنون در بازار با قیمت کمتر عرضه می‌شود به طوری که قیمت هر کیلو پرتقال تامسون به هر کیلوگرم ۴۰ هزار تا ۵۰ هزار ریال کاهش یافته است.

وی ادامه داد:  قیمت سیب درختی نیز هر کیلوگرم ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار ریال است که بهترین و نوع ممتاز آن به ۸۰ هزار تا ۱۲۰ هزار ریال می رسد، نرخ موز هم از کیلویی ۴۵۰ هزار ریال به ۱۹۰ هزار ریال رسیده است.

رییس اتحادیه صنف بارفروشان مشهد گفت: قیمت نوبرانه های بهاری امسال نیز روند نزولی طی کرده به طوری که قیمت هر کیلوگرم گوجه سبز از یک میلیون ریال در ابتدای عرضه در بازار اکنون به ۲۵۰ هزار تا ۶۰۰ هزار ریال رسیده، قیمت هر کیلوگرم توت فرنگی نیز از ۷۰۰ هزار ریال به ۱۸۰ هزار تا ۲۰۰ هزار ریال کاهش یافته است.

وی افزود: قیمت هر کیلوگرم خربزه نیز به ۶۰ هزار تا ۸۰ هزار ریال، زردآلود به ۲۸۰ هزار ریال، طالبی به ۶۰ تا ۷۰ هزار ریال، ملون به ۲۵ هزار تا ۳۰ هزار ریال و هندوانه به ۱۲ هزار تا ۲۲ هزار ریال رسیده است.

ساکن برجی، کاهش قیمت میوه های فصل بهار را ناشی از کاهش خرید مردم دانست و ادامه داد: هرچند در فصل بهار به دلیل فراوانی میوه، قیمتها کاهش می یابد اما بضاعت اقتصادی مردم نیز جوابگوی خرید میوه با حجم زیاد نیست.

وی گفت: بهار سال گذشته روزانه هزار تا هزار و ۲۰۰ تن میوه وارد میادین میوه و تره بار مشهد می شد اما بهار امسال این میزان به ۸۰۰ تن رسیده است زیرا میوه زیاد جذب بازار نمی شود.

انتهای پیام/

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.