جانشین رییس پلیس راه خراسان‌ رضوی گفت: سوانح رانندگی در جاده‌های این استان در سال ۹۹ حدود ۴۷ درصد نسبت به سال پیش از آن کاهش یافته‌ است.

تصادفات جاده‌ای خراسان‌ رضوی ۴۷ درصد کاهش یافت

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ محمد قانعی‌نژاد افزود: تعداد مجروحان ناشی از سوانح رانندگی نیز پارسال ۲۵ درصد و تعداد متوفیان هم ۲۶ درصد کاهش داشته‌ است.
وی خاطرنشان کرد: اقدامات مختلفی برای کاهش سوانح رانندگی در سال‌های اخیر صورت گرفته که برخورد با تخلفات حادثه‌ساز و سرعت بالای ۱۶۰ کیلومتر با همکاری معاون پیشگیری از وقوع جرم دادستانی مشهد از آن جمله است.
سرهنگ قانعی‌نژاد ادامه داد: همچنین حضور فیزیکی پلیس در طول جاده‌ها افزایش یافته‌ که این افزایش نیروهای پلیس در کنار سامانه‌های هوشمند نیز نقش تاثیرگذاری در کاهش سوانح جاده‌ای دارد.
جانشین رییس پلیس راه خراسان‌رضوی با بیان اینکه سرعت بالا از مهمترین عوامل وقوع تصادفات است، خاطرنشان کرد: رانندگان می توانند با رعایت قوانین رانندگی و سرعت مطمئنه نقش مهمی در کاهش تصادفات ایفا کنند.

استان ۶ میلیون و ۸۷۰ هزار نفری خراسان رضوی با گستره‌ای معادل هفت درصد مساحت کشور، ۲۰ هزار و ۵۷۵ کیلومتر جاده دارد که ۶ هزار و ۴۲۳ کیلومتر آن بین‌ شهری و ۱۴ هزار و ۱۵۲ کیلومتر آن راه روستایی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.