۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۰
کد خبر: 749666

تیم فوتبال پرسپولیس در پنجمین بازی خود در لیگ قهرمانان آسیا نخستین شکست خود را ثبت کرد. نماینده سرخپوش ایران در حالی که صعودش مسجل شده است، مقابل الوحده با نتیجه یک بر صفر ناکام ماند.

سرخ‌ها چوب غرورشان را خوردند

در همان شروع نیمه اول پرسپولیس گلی دریافت کرد که به نظر می رسید از اثرات دست کم گرفتن حریف بود. نفوذ مهاجم اسلوانیایی الوحده در شرایطی رقم خورد که دفاع های پرسپولیس او را تا دهانه دروازه مشایعت کردند. بعد از این گل که در دقیقه ۵ به ثمر رسید پرسپولیس با سه مهاجم عزم جبران نتیجه کرد اما این الوحده تیم بازی رفت نبود و با شناسایی نقاط قوت سرخ ها عملاً دست‌های مردان یحیی را بسته بود. در این نیمه آنچه بیشتر به چشم آمد دوندگی اماراتی‌ها در پر کردن فضاهای خالی بود. چند حرکت ترکیبی مغانلو و آل‌کثیر در این نیمه ناتمام ماند. در نیمه مربیان یحیی ترکیب تیمش را با آوردن عالیشاه در فاز حمله تغییراتی داد. اما فشردگی الوحده در فاز دفاع چاره ای جز شوت زنی برای ایرانی ها باقی نمی گذاشت.

با این حال بهترین فرصت را پهلوان روی شوتی که به تیر افقی زد از دست داد.

هرچه به پایان بازی نزدیک می شدیم خستگی در ساق های پرسپولیسی‌ها نمایان می‌شد و ضریب اشتباه‌های آن‌ها در مقابل دیوار چند لایه دفاعی حریف بیشتر می شد. حرکات عالیشاه و ترابی بی ثمر می‌ماند و زمان ها به ضرر سرخ‌ها کشته می‌شد. الوحده که با این پیروزی به صعود خیلی نزدیک می شد در دقیقه پایانی کاملاً در دفاع جمع شد تا از اندوخته خود دفاع کند و قدرتمندترین تیم گروه را با شکست بدرقه کند. در اواخر این بازی کنعانی‌زادگان تیر دروازه حریف را به لرزه در آورد. الوحده با این پیروزی ۱۰ امتیازی شد و با شکست گوا حتی می‌تواند در صورت شکست پرسپولیس مقابل الریان به عنوان تیم اول صعود کند. پرسپولیس اکنون با ۱۲ امتیاز صدرنشین است. تراکتور نیز که به مصاف پاختاکور ازبکستان رفته بود به نتیجه‌ای بهتر از صفر بر صفر دست نیافت تا امیدهایش برای صعود  کمرنگ شود .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.