رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران از جان باختن ۲۰۰ تاکسیران به دلیل ابتلا به کرونا خبر داد و بر ضرورت واکسیناسیون این قشر تاکید کرد.

جان باختن ۲۰۰ تاکسیران با ابتلا به کرونا /حق‌شناس: واکسیناسیون رانندگان تاکسی باید در اولویت باشد

به گزارش قدس آنلاین، محمدجواد حق شناس در تذکر پیش از دستورش در جریان دویست و نودمین جلسه شورای شهر تهران گفت: با توجه به فعالیت حدود ۱۰۰ هزار نفری جامعه تاکسیرانی در تهران که روزانه جابه‌جایی تعداد کثیری از شهروندان را در شهر انجام می دهند، برای جلوگیری هر چه بیشتر از انتشار و شیوع ویروس کرونا لازم است تاکسیرانان عزیز در اولویت واکسیناسیون قرار گیرند.

او با اشاره به مکاتبه شهردار تهران  با وزیر بهداشت در راستای واکسیناسوین کووید ۱۹ برای رانندگان سیستم حمل و نقل عمومی ادامه داد: از ابتدای شیوع کرونا با وجود خطرات موجود، ناوگان تاکسیرانی با سهم ۲۳ درصدی در حوزه حمل و نقل عمومی به خدمات دهی ارزنده خود ادامه داده و تاکنون نزدیک به ۲۰۰ نفر از همکاران عزیز و تاکسیرانان زحمتکش به خاطر ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند. رانندگانی که فداکارانه در محیط بسته و محدود تاکسی به صورت بی دفاع هر لحظه در معرض ابتلا به ویروس کرونا قرار دارند.

حق شناس تاکید کرد: تقاضا دارم در جهت حفظ سلامت و برای جلویگری از انتشار هر چه بیشتر ویروس اولویت مناسب تری را به این عزیزان اختصاص دهند و با طرح موضوع در ستاد ملی کرونا در این خصوص تجدید نظر و حقوق این عزیزان محترم شمرده شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.