همزمان با پانزدهمین روز از ماه مبارک رمضان جشن میلاد کریم اهل بیت(ع) حضرت امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد.

جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در حرم مطهر رضوی برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، همزمان با نیمه ماه مبارک رمضان، مصادف با میلاد کریم اهل بیت(ع) حضرت امام حسن مجتبی(ع)، دلدادگان خاندان عصمت و طهارت(ع) برای عرض تبریک و شادباش این میلاد فرخنده به محضر ولی نعمت شان حضرت علی بن موسی الرضا(ع) به حرم مطهر این امام رئوف مشرف شدند و در مراسم جشن میلاد این امام همام شرکت کردند.  

در این مراسم که در رواق امام خمینی(ره) حرم مطهر رضوی برگزار شد و با مولودی خوانی و شعرخوانی ذاکران و مدیحه سرایان اهل بیت(ع) همراه بود، حجت الاسلام والمسلمین عبدالحمید واعظ شهیدی به ایراد سخنرانی پیرامون شخصیت والای امام حسن مجتبی(ع) پرداخت و یکی از شاخصه های اصلی شخصیت امام حسن مجتبی(ع) را کرامت و بخشندگی معرفی کرد و گفت: در حالات آن حضرت آمده است که ایشان ساعت مشخصی از روز در معرض دید مردم قرار می گرفتند تا نیاز حاجتمندان را برآورده کنند.

این کارشناس دینی افزود: در مورد آن حضرت همچنین نقل شده که ایشان دو یا سه بار در طول عمر شریف خود تمام اموالشان را بین فقرا و مستمندان جامعه تقسیم کردند تا به این ترتیب بتوانند دردی از دردهای آنها را دوا کنند.

وی با بیان اینکه روز میلاد امام حسن(ع) بهترین فرصت برای مطالعه در سبک زندگی آن حضرت است، اظهار کرد: کسی که دوست دار امام حسن مجتبی(ع) است باید در اعمال و رفتار خود هم به آن حضرت تاسی کند و مانند ایشان اهل احسان و کمک به فقرا و مستمندان باشد.

سخنران حرم مطهر رضوی افزود: یکی دیگر از ویژگی های برجسته امام حسن(ع) حلم و بردباری آن حضرت بود، البته معنای حلم چیزی فراتر از صبر است.

وی ابراز کرد: صبر به معنای تحمل مشکلات و سختی های زندگی است ولی حلم به معنای فرو بردن خشم و غضب در مقابل ناجوانمردی و جسارت افراد نادان و دشمنان است.

خطیب حرم مطهر رضوی ادامه داد: بارها پیش آمد که دشمنان از جمله مروان بن حکم مقابل امام می ایستادند و به ایشان جسارت می کردند اما آن حضرت با نهایت حلم با آنها رفتار می کردند و پاسخ ایشان در برابر این جسارت فقط سکوت بود.

گفتنی است؛ قرائت دعای ماه مبارک رمضان و همچنین قرائت زیارت نامه حضرت امام حسن مجتبی(ع) از دیگر برنامه های این مراسم بود.

منبع: آستان نیوز

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.