کمک به همنوع بهانه نمی‌خواهد، دل می‌خواهد. دل‌های مهربانی که اندک بهانه‌ای را برای مهرورزی غنیمت می‌دانند. همیشه کمک کردن، نیاز به داشتن حساب‌پس‌انداز زیاد نیست، گاهی رقمی هرچند کوچک قطره‌ای با ارزش می‌شود و دریایی از همدلی‌هایی را به راه می‌اندازد که هرروز شاهد آن هستیم.

حال خوب همدلی در ماه ضیافت آسمانی

اعیاد و مناسبت‌ها و یا روزهای ماه مبارک، زیباترین دلیل برای همدلانه‌های متفاوت می‌شود یعنی درست روزگاری که کرونا موجب بیکاری و نگرانی بیش ازپیش مردمان بی‌بضاعت شهرمان شده است.

از مواسات مؤمنانه گروه‌های بزرگ دولتی و دستگاه‌ها گرفته تا مؤسسه‌های نیکوکاری، گروه‌های جهادی، پویش‌های مردمی و... که مدت‌هاست به بهانه‌های مختلف همدلی‌های مهربانانه‌شان را ادامه داده‌اند.

همان قدر می‌دانم همه آن‌هایی که قدمی در راه خیر برمی‌دارند، بیشتر خودشان حال دلشان خوب می‌شود و کم‌کم همراهی‌های همدلانه و مؤمنانه می‌شود دلیل مشترک حال خوب ما و بسیاری دیگر.

بعد از کمک‌های سبدهای معیشتی، گروه‌های مختلفی این بار به مناسبت اعیاد و وفات‌ها، توزیع غذای گرم برای افطار را در دستور کار قرار داده‌اند.

توزیع بیش از ۳ هزار غذای گرم برای افطار

مدیرعامل بنیاد نیکوکاری ایرانیان می‌گوید: در راستای کمک‌های مداوم به اقشار آسیب‌پذیر و نیازمندان حاشیه شهر علاوه بر کمک‌هایی چون بسته‌های معیشتی، بسته‌های یلدا و نوروز، بسته‌های مواد ضدغفونی‌کننده و ماسک، آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد و... که در اولویت‌های این بنیاد قرار دارد این بار همزمان با روز شهادت حضرت علی(ع) برنامه پخت و توزیع غذای گرم را در نظر گرفته‌ایم.

 دکتر محمدجعفر کروژدهی می‌افزاید: بیش از ۳ هزار غذا در روز شهادت مولای متقیان علی(ع) تا پیش از افطار بین خانواده‌های نیازمند، کارگران روزمزد و کودکان کار توزیع خواهد شد.

توزیع ۱۰ هزارماسک

وی با اشاره به این نکته که تهیه، پخت و توزیع توسط خود بنیاد نیکوکاری انجام خواهد شد، بیان می‌کند: در راستای برنامه‌های همدلی‌های مهربانانه تصمیم بر آن شد، این برنامه توسط خود نیک‌اندیشان بنیاد انجام شود و با توجه به موج چهارم کرونا و انتشار آن، توزیع ۱۰ هزار ماسک همراه با غذا در برنامه قرار گرفته است.

از سبد معیشتی تا درمان و پرداخت اجاره

فرمانده حوزه مقاومت بسیج دو کمیل منطقه طرق هم می‌گوید: از مهم‌ترین اقدام‌های این روزهای قرارگاه مقابله با کرونای منطقه طرق مشهد می‌توان به توزیع بیش از هزار و۵۰۰ سبد معیشتی بین معسرین منطقه طرق اشاره کرد.

حجت‌الاسلام جلال کلانتری می‌افزاید: گرفتن تست پی‌سی‌آر توسط بسیجیان بهیار حوزه دو کمیل از بیماران مشکوک و یا خانواده‌های بیماران کرونایی در محل زندگی آن‌ها از دیگر ضروریاتی است که تاکنون برای بیش از ۳۰۰ خانواده در این منطقه انجام شده است.

وی در ادامه اظهار می‌کند: در این راستا پرداخت هزینه‌های دارویی برای بیماران کرونایی معسر و پرداخت اجاره مسکن این بیماران را نیز در اولویت قرار داده‌ایم.

غذای گرم برای کارتن‌خواب‌ها

مدیرمسئول نگارخانه حامی نیز در بحث کمک‌های همدلانه می‌گوید: در سال ۱۴۰۰، کنار خیران عزیز و دوستانمان در خیریه مهر ماندگار قرار بر آن شد در کنار توزیع غذای گرم برای کارتن‌خواب‌ها و خانواده‌های نیازمند (یک وعده در هفته)، برنامه‌هایی از قبیل بسته مواد غذایی، هزینه داروی بیماران نیازمند، جهیزیه زوجین نیازمند و... که در حال شناسایی افراد هستیم را داشته باشیم.

 مریم رحمتی خاطرنشان می‌کند: سال‌های گذشته در کنار غذای گرم در کل سال چند نوبت مواد غذایی در مناسبت‌هایی مثل عید نوروز، ماه مبارک رمضان، شب یلدا و هفته‌ای ۲۰۰ پرس غذای گرم بین کارتن‌خواب‌ها را داشتیم.

 وی توضیح می‌دهد: این بسته‌ها به خانواده‌های نیازمند که از قبل توسط بچه‌های تیم شناسایی شده‌اند اهدا می‌شود که بیشتر این افراد، خانواده‌های زنان سرپرست خانواده هستند که در شرایط مالی خوبی به سر نمی‌برند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.